پنج تغییر مهم و جالب برای آینده فوتبال؛ میکروفون برای داوران، امتیاز اضافی برای گل‌ها و..
پنج تغییر مهم و جالب برای آینده فوتبال؛ میکروفون برای داوران، امتیاز اضافی برای گل‌ها و..

یکی از این تغییرات مربوط به داوران است که همیشه در کانون بحث و جدل هستند. او گفت: «داوران باید بعد از بازی بیایند و با مطبوعات صحبت کنند و میکروفون نیز داشته باشند. من می‌خواهم آنچه می‌گویند را بشنوم، زیرا آنها گاهی اوقات آنقدرها مودب نیستند، من هم گاهی اوقات مودب نبودم.

آینده فوتبال, تغییر اساسی در فوتبال, داور فوتبال, فوتبال - پنج تغییر مهم و جالب برای آینده فوتبال؛ میکروفون برای داوران، امتیاز اضافی برای گل‌ها و..

تیری آنری که از فوتبال بازنشسته شده و دیگر مربی هیچ تیمی نیست، در حال حاضر مفسر شبکه CBS Sports است که در آن مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را تحلیل می‌کند. در پخش روز چهارشنبه، بازیکن سابق آرسنال و بارسلونا در مورد ایده‌هایش برای آینده فوتبال صحبت کرد.

به گفته این مرد فرانسوی باید در فوتبال پنج تغییر اعمال شود. یکی از این تغییرات مربوط به داوران است که همیشه در کانون بحث و جدل هستند. او گفت: «داوران باید بعد از بازی بیایند و با مطبوعات صحبت کنند و میکروفون نیز داشته باشند. من می‌خواهم آنچه می‌گویند را بشنوم، زیرا آنها گاهی اوقات آنقدرها مودب نیستند، من هم گاهی اوقات مودب نبودم. اشتباهاتشان را توضیح دهند یا در مورد اینکه چقدر خوب بودند حرف بزنند. ما می‌خواهیم به آنها بگوییم که چقدر خوب یا بد بودند. همانطور که به ما هم می‌گفتند.»

یکی دیگر از موارد جدیدی که او پیشنهاد می‌کند، تنبیه تیم‌هایی است که نمی‌خواهند بازی کنند. او اظهار داشت: «وقتی کسی از بازی امتناع می‌کند، وقت تلف می‌کند، توپ را بیرون می‌اندازد… داور می‌تواند در فاصله ۲۵ متری دروازه یک ضربه ایستگاهی اعلام کند و شما می‌توانید توپ را هر کجا که بخواهید بفرستید.»

تغییر سوم، پاداش دادن به تیم‌هایی است که هجومی بازی می‌کنند و بدون توجه به نتیجه نهایی، به کسانی که حداقل سه گل می‌زنند یک امتیاز اضافی بدهند.

نکته جدید دیگر مربوط به مدیران ورزشی است که مجبور به سفر و آشنایی عمیق با قراردادهای آینده بشوند. آنری توضیح داد: «شما خانه را بدون بازدید نمی‌خرید. خیلی از بازیکنان را دیدم که به باشگاه جدیدشان می‌آیند و کسی نمی‌داند که آیا آنها می‌توانند با مکان جدید سازگار شوند یا خیر.»

و آخرین تغییر مربوط به معرفی جایگزین‌های موقت برای مصدوم‌هایی است که نیاز به مراقبت پزشکی دارند، تا دیگر تیمی مجبور به بازی با ده بازیکن نباشد.

  • منبع خبر : خبر ورزشي