دبیرکل جمعیت هلال احمر عنوان کرد
دبیرکل جمعیت هلال احمر عنوان کرد

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه امدادگران با از خودگذشتگی چراغ امید را در دل حادثه دیدگان روشن می‌کنند، گفت: گسترش خانه‌های هلال و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از سیاست‌های امسال هلال احمر است.

یعقوب سلیمانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که در هفته هلال احمر در کنار مضجع نورانی امام رئوف و مهربانی به نمایندگی از خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر در جمع شما نمازگزاران و زائرین آقا امام رضا(ع) حضور پیدا کنیم و تقدیر و تشکر داشته باشیم از تلاش‌های زحمات عزیزانمان که در راستای بشردوستی و تسکین آلام بشردستی با نگاه بی طرفی و بی غرضی انجام می‌دهند.

به گزارش زیرنویس، سلبمانی افزود: شعار هفته هلال احمر در یکصد و یکمین سال تأسیس صلیب سرخ جهانی، شعار نشان امید است که هلال احمر با خدماتش امید را در دل حادثه دیدگان و محرومان بدون مرزهای جغرافیایی و نژادی و قومی و … روشن می‌کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر عنوان کرد

دبیرکل جمعیت هلال احمر

عملکرد سال گذشته جمعیت هلال احمر

سلیمانی ادامه داد: عملکرد سال گذشته جمعیت هلال احمر از حادثه قطار در طبس تا سیل در ۲۹ استان کشور و زلزله خوی و تداوم آن زلزله ترکیه و زلزله سوریه مبین این است که جمعیت هلال احمر در اولویت خود خدمات به مردم با انگیزه فداکاری مبتنی بر اصول و اهداف خود حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: کسب نشان‌هانری داوینسون از بین ۱۸۰ کشور دنیا از نتایج خدمت رسانی خوب هلال احمر به مردم است. به فرموده پیامبر اکرم “دوستی و مهر ورزی با مردم نصف دین است” و مولای متقیان حضرت علی (ع) به مستضعفان کمک می‌کردند و سبد معیشتی بین محرومان توزیع می‌کردند که همان مصداق کمک است که هلال احمر فرهنگ‌سازی این کمک را در راستای آموزه‌های اسلامی انجام می‌دهد.

یقینا هلال احمری‌ها عاشق مهربانی، خدمت، دوست داشتن، همدلی و مهربانی با مردم سراسر عالم و بخصوص مردم عزیز و دوستنی داشتی ایران اسلامی است و نماد این مهربانی را در سال گذشته در حضور بی منت جوانان و داوطلبان و امدادگران هلال احمر در امدادرسانی به حوادثی که اتفاق افتاد، مشاهده کردیم.

سلیمانی تصریح کرد: شعار هلال نشاط و امید است که در هر حادثه ملی و بین المللی امدادگران هلال احمر چراغ امید را در دل حادثه دیدگان روشن می‌کنند و پیام آور آرامش و خدمت هستند. اعضای هلال احمر با گسترش خدمات مهربانی در مناطق محروم مانند نذر آب و تهیه هزینه درمان بیماران صعب العلاج، امید را در دل محرومان زنده نگه می دارند.

وی افزود: جوانان با اجرای برنامه‌های مختلف به عنوان نسل تمدن ساز انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امید را در دل همنوعان  اجرا می‌کنند. خدمت رسانی جوانان، امدادگران و داوطلبان هلال احمر در دهه آخر ماه صفر  به زائرین آقا علی بن موسی الرضا (ع) از نمونه‌های خدمات هلال احمر می‌باشند. مربیان هلال احمر در همه جای کشور در تلاشند امید و آگاهی را در ارتباط بی واسطه با مردم با حضور در ۶۷۰۰ خانه هلال در سراسر کشور افزایش دهند.

گسترش خانه‌های هلال و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: از سیاست های سال ۱۴۰۲ گسترش خانه‌های هلال است که در حادثه قطار طبس اولین افراد امدادرسان که کمک و اطلاع رسانی کردند ، اعضای خانه‌های هلال بودند.

مجموعه‌های توانبخشی هلال احمر امید را در دل معلولان و جانبازان روشن می‌کنند و از برنامه‌های امسال حمایت از  شرکت های دانش بنیان و جوانان متخصص که برای تولیدات سلامت محور نیاز به کمک و حمایت دارند، است.

وی افزود: در اربعین سالار و سرور شهیدان، امدادگران و کادر درمانی هلال احمر در خدمت رسانی به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی کردند. جمعیت هلال احمر دومین دستگاه کشور است که دارای بیشترین موقوفه در کشور است و سال هاست افراد خیر کمک می‌کنند تا با تاسیس مراکز سلامت و … خدمت رسانی هلال احمر به مردم صورت پذیرد. جمعیت هلال احمر از مردم است و برای مردم و از اولین لحظات بعد حادثه تا پایان در کنار مردم است.

سلیمانی ادامه داد:‌ هلال احمر سازمانی است که مبتنی بر آموزه‌های ائمه اطهار و رسول اکرم (ص) است که با دوستی و فداکاری و عشق به مردم خدمت می‌کند. طبق فرموده مقام معظم رهبری تحرک و حضور دائم را باید در هلال احمر حفظ کنیم.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی افزود: در راهبردهای سال ۱۴۰۲ به دنبال این هستیم که ناوگان زمینی و هوایی جمعیت هلال احمر در شأن مردم باشد. هلال احمر متعلق به مردم است و در تلاشیم که در کشور در هرخانه یک امدادگر باشد چرا که کشور ما یک کشور حادثه خیر می‌باشد.

منبع:ایسنا