سامانه سخا؛ رونمایی از نسخه جدید
سامانه سخا؛ رونمایی از نسخه جدید

یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر در آیین رونمایی از نسخه ارتقا یافته سامانه سخا گفت: این سامانه خدمات زیادی به نیازمندان ارائه می دهد و با سازمان‌های مختلف امدادرسانی در ارتباط است.

به گزارش زیرنویس،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛  یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر در آیین رونمایی از نسخه ارتقا یافته سامانه سخا گفت: این سامانه خدمات زیادی به نیازمندان ارائه می دهد و با سازمان‌های مختلف امدادرسانی در ارتباط است.

رونمایی از نسخه جدید سامانه سخا

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور ما این است که نهادهای مختلف به صورت مجزا اقدام به خدمات رسانی به نیازمندان می‌کنند و در این مسیر ممکن است افرادی از چند ارگان حمایت دریافت کنند و برخی از کمک هیچ یک از این نهادها برخوردار نشوند، این مسئله باید حل شود.

سلیمانی ادامه داد: ارائه خدمات به نیازمندان توسط جمعیت هلال احمر از جهاد در راه خدا کمتر نیست. امیدواریم تکمیل این خدمات اجتماعی بستری برای رشد مجموعه ما باشد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر افزود: شعار “هلال نشان امید” که امسال انتخاب شد خیلی موضوعیت داشت و بازخورد خیلی خوبی داشت.  اقداماتی که در هفته هلال انجام شد مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب است.

 داوطلبان اصلی ترین سرمایه اجتماعی هلال احمر هستند

وی افزود: استان‌های مختلف نیز در برگزاری تجمعات خوش درخشیدند. داوطلبان اصلی ترین سرمایه اجتماعی هلال احمر هستند و باید به آنها کمک شود. جایگاه داوطلبان در متعالی کردن جمعیت هلال احمر مهم و تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه خدمات اجتماعی هلال احمر پایه اقدامات ما است افزود: سازمان داوطلبان مرکز ارائه این خدمات است. جایگاه سازمان داوطلبان برای ارتقا سرمایه اجتماعی قابل توجه است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه این اقدامات نباید مقطعی باشد افزود: در سازمان داوطلبان باید از خیرین تکریم شود.

گفتنی است؛ در سامانه سخا مقرر شده تمام اطلاعات افراد نیازمند جمع آوری شود و کسانی که از سایر ارگان‌ها کمک دریافت می‌کنند، مشمول خدمات سامانه سخا نشوند.

در نظر گرفتن ادمین استانی، امضای الکترونیکی، گزارش گیری از استان‌ها،  مدیریت استانی، تعیین سطوح دسترسی کاربران، مشخص بودن آمار خدمات ارائه شده به تفکیک بیماری، از جمله اقداماتی است که در سامانه سخا انجام شده است.

نسخه کامل سامانه سخا تا پایان سال

این نسخه هنوز به طور کامل از تمام امکانات برخوردار نیست و مقرر است تا پایان سال به طور کامل ساماندهی شود.

منبع:ایسنا