ایجاد صندوق چند کالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن
ایجاد صندوق چند کالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن

در نخستین جلسه هیات امنای صندوق ملی مسکن بر ارتباط این صندوق در تأمین منابع از طریق ابزارهای نوین مالی و در قالب احداث صندوق زمین و ساختمان و ایجاد صندوق چند کالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه های نهضت ملی مسکن تأکید مضاعف شد.

ایجاد صندوق چند کالایی, تامين مصالح نهضت ملي مسكن, تسهيلات بانكي مسكن, صندوق ملي مسكن, مسكن, منابع مالي, نهضت ملي مسكن - ایجاد صندوق چند کالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تهران – ایرنا – در نخستین جلسه هیات امنای صندوق ملی مسکن بر ارتباط این صندوق در تأمین منابع از طریق ابزارهای نوین مالی و در قالب احداث صندوق زمین و ساختمان و ایجاد صندوق چند کالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه های نهضت ملی مسکن تأکید مضاعف شد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، نخستین جلسه هیأت امنای صندوق ملی مسکن با حضور اعضای هیأت امنا شامل وزیر کشور و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه وزارت اموراقتصادی و دارایی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دیگر اعضا در ساختمان دادمان برگزار شد.

اعضای هیأت امنا شامل وزرای راه و شهرسازی، کشور و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه وزارت اموراقتصادی و دارایی، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سایر اعضاء که در قانون مشخص شده است، در این نشست حضور داشتند.

در این نشست، مجموعه اقدامات صورت گرفته صندوق ملی مسکن شرح داده شد و نظر به اینکه قانون وظایفی را به صندوق ملی مسکن محول کرده است و مطابق با اساس نامه صندوق بخشی از هزینه‌ها، منابع و مصارف صندوق در سال ۱۴۰۱ تا کنون مورد بررسی و ارزیابی اعضای هیأت امنا قرار گرفت.

همچنین بر ارتباط صندوق ملی مسکن در تأمین منابع از طریق ابزارهای نوین مالی و در قالب احداث صندوق زمین و ساختمان، ایجاد صندوق چند کالایی برای تامین مصالح مورد نیاز پروژه های نهضت ملی مسکن تأکید مضاعف شد.

در این جلسه استفاده از ظرفیت های قانونی برای صندوق ملی مسکن همچنین ایجاد هم افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مسکن و اینکه صندوق ملی مسکن بایستی با استقلال مالی و وابسته به وزارت راه و شهرسازی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که این صندوق بر مبنای اساس‌نامه و ظرفیت هایی که در اثر تجمیع منابع برای صندوق پیش بینی شده است حرکت کند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه در اساس‌نامه صندوق بحث سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، جذب و هدایت منابع مالی، تجهیز منابع از طریق بازار سرمایه،ارائه تضمین‌های لازم به خانواده های بی بضاعت و ارائه تضمین‌های لازم برای پرداخت سود تسهیلات بانکی و ورود موسسات مالی برای کمک به فعالیت های صندوق مورد تاکید قرار گرفت.

  • منبع خبر : خبرگزاري جهموري اسلامي