اختلاف شدید در دولت رئیسی بر سر سیطره بر استقلال و پرسپولیس!
اختلاف شدید در دولت رئیسی بر سر سیطره بر استقلال و پرسپولیس!

سازمان خصوصی‌سازی که با اشتباهات مهلک خود، چندصد میلیارد سرمایه مردم را حداقل در باشگاه استقلال در اختیار مصطفی آجورلو قرار داد تا حیف و میل شود، حالا بر تصمیم خود در برکناری سریع مدیران دو باشگاه اصرار می‌ورزد.

اقتصادنیوز:اختلاف علنی بین دو نهاد و دستگاه دولتی بر سر ایجاد تغییر در هیات مدیره استقلال و پرسپولیس و زمان برگزاری مجمع مربوط به آن شدت گرفت.
اختلاف شدید در دولت رئیسی بر سر سیطره بر استقلال و پرسپولیس!

به گزارش اقتصادنیوز، سایت تابناک نزدیک به محسن رضایی در این باره نوشت:سازمان خصوصی‌سازی که با اشتباهات مهلک خود، چندصد میلیارد سرمایه مردم را حداقل در باشگاه استقلال در اختیار مصطفی آجورلو قرار داد تا حیف و میل شود، حالا بر تصمیم خود در برکناری سریع مدیران دو باشگاه اصرار می‌ورزد.

وزارت ورزش هم که با انتخاب مدیران نالایق و بی کفایت ، روزگار سیاهی را برای دو تیم پرطرفدار به خصوص استقلال رقم زده، حالا برگزاری اوج رقابت های لیگ و جام حذفی را بهانه کرده و جلوی برگزاری مجمع را با وجود اعلان سازمان خصوصی‌سازی گرفت!

نمایی کامل از ناهماهنگی دستگاه‌های دولتی اینبار در حوزه ورزش، که هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم و علاقمندان به این دو تیم را هدر داده است و هیچ اثری از پول سهام هواداران نیست!

حسین قربان زاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی که با همین حربه ورود جنجالی به مسائل سرخابی‌ها، در صدها برنامه زنده تلویزیونی شرکت کرده و تور تبلیغاتی رایگان خود را در رسانه ها به پایان رسانده است، در حالی همه مدیران مرتبط با دو باشگاه را متهم می‌کند که تا امروز هیچ پاسخی به سهامداران مالباخته و خریداران سهم مالکیتی دو باشگاه ارائه نداده است. او یک کلمه از سرنوشت پولی که در بورس از مردم گرفت و یک برگه سهام بی خاصیت استقلال و پرسپولیس را دست‌شان داد، نمی‌گوید. او جای توضیح به مردم بابت اتلاف منابع‌شان، در تمرین سرخابی قدم می‌زند؛ کاری بی‌سابقه در فوتبال حرفه‌ای دنیا که اینجا از سوی یک مامور دولت برای واگذار اموال آن، سر زده است و انتقاد رسانه‌ها را در پی داشت.

حالا اصرار او برای تغییر ترکیب هیات مدیره دو تیم در هفته پایانی لیگ برتر و در آستانه برگزاری مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، همه را متعجب کرده است.

نزدیکان به او می‌گویند برای جلوگیری از ایجاد تعهدات جدید برای فصل آتی و مدیران آینده، الزامی است که تغییرات خیلی فوری و در پایان همین ماه برگزار شود و نباید تا تعیین تکلیف همه جام‌ها وقت را تلف کرد.

جمع‌آوری و تحلیل📊 داده‌های منتشر شده حول سازمان شما

طیف مقابل هم معتقدند هرگونه اقدام و جراحی مدیریتی در برهه کنونی، موج شدید حمله هواداران باشگاه بازنده در بازی‌های باقیمانده را روانه دولت و وزارت ورزش خواهد کرد و نباید بهانه ای دست معترضان داد.

قربان زاده البته در این آشفته بازار مدیریت ورزش، از فرصتی استثنایی یعنی ضعف تاریخی و بی سابقه وزارت ورزش و جوانان که در دوره حمید سجادی به جزایر جدا از هم تبدیل شده است، بهره برده و از نقش حاکمیتی خود به بازیگری خرد و زیرپا مانده در دعواهای داخلی فوتبال تنزل پیدا کرده است.

در این میان وزیر ورزش که از شدت ضعف، هر هفته خبر استیضاحش می پیچد و تنها دلیل در امان ماندن او از دایره استیضاح مجلس، تعدد وزرای ناتوان دولت و ترافیک تقاضاهای استیضاح نمایندگان علیه اعضای کابینه ابراهیم رئیسی است، فقط مشغول تکذیب خبر حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل مالکیت مشترک و سایر مشکلات قانونی آنهاست؛ نمایی دیگر از بی‌کفایتی در اداره این دو سرمایه ملی که در اوج تورم و مشکلات معیشتی ملت، دهها میلیون نفر را به خود مشغول کرده‌اند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اظهار نظر سازمان خصوصی‌سازی در خصوص مالکیت و چگونگی مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فاقد مبنای حقوقی و قانونی است، گفت: ترمیم و تکمیل هیات مدیره این دو باشگاه در اولویت تصمیم‌گیری نیست و پس از پایان مسابقات این فصل با هماهنگی وزارت اقتصاد زمان مجامع اعلام خواهد شد.

میرهادی قره‌ سیدرومیانی اظهار کرد: اظهار نظر سازمان خصوصی‌سازی در خصوص مالکیت و چگونگی مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فاقد مبنای حقوقی و قانونی است. مالکیت این دو باشگاه با دو وزارتخانه است.

وی درباره شایعات مطرح شده در خصوص تغییرات در هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: با توجه به نظرات تخصصی و فنی وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه دو باشگاه در کوران مسابقات لیگ برتر و نیمه نهایی جام حذفی هستند، تغییر در هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه در این وضعیت به صلاح نیست.

رومیانی افزود: وظیفه ذاتی وزارت ورزش و جوانان ایجاد آرامش و رشد مسیر تعالی ورزش است. توصیه ما هم به همه همکاران این است که به ایجاد این آرامش کمک کنند و اجازه دهند موضوعات تخصصی توسط وزارتخانه‌های تخصصی پیش برود.

  • منبع خبر : اقتصاد نيوز