صدور ویزای حج تمتع 1402 آغاز شد
صدور ویزای حج تمتع 1402 آغاز شد

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت از آغاز صدور روادید الکترونیکی حج تمتع ۱۴۰۲ برای عوامل اجرایی و حجاج کشورمان خبر داد.

  غلامرضا رضایی درباره صدور روادید الکترونیکی اعلام کرد: صدور نخستین روادید الکترونیکی حج تمتع ۱۴۰۲ از شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه برای عوامل اجرایی و حجاج بیت‌الله الحرام آغاز شد.

وی در خصوص روند صدور روادید گفت: عملیات صدور روادید برابر ضوابط و مقررات حج کشور میزبان بعد از تعیین نوع و کیفیت تمامی خدمات مورد نیاز حجاج در سرزمین وحی اعم از وسایط نقلیه و شرکت‌های طرف قرارداد، هتل‌های مورد استفاده حجاج در شهرهای مکه مکرمه و مدینه النبی (ص)، خدمات مشاعر مقدسه و همچنین شرکت‌های طرف قرارداد سازمان حج و زیارت در بخش‌های تغذیه و تدارکات، پس از ثبت در سامانه تعیین شده تحت پوشش وزارت حج و عمره، به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: بحمدالله با پیگیری‌های بعمل آمده و همکاری خوب وزارت حج و عمره و امور خارجه عربستان سعودی و همچنین روند طی شده در ثبت اطلاعات عنوان شده در سامانه مذکور، نخستین روادید عوامل اجرایی حج تمتع امسال صادر و چاپ شد.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های دریافت این ویزا از چندی قبل در سازمان حج و زیارت فراهم آمده و با تلاش کارشناسان این سازمان، روادید الکترونیکی عوامل اجرایی و حجاج در حال صدور است؛ نخستین روادیدهای صادر شده مربوط به عوامل ستادی و آشپزخانه‌های مرکزی است.

صدور ویزا برای همه حجاج حج تمتع چقدر طول می‌کشد؟

به گزارش زیرنویس،معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اطلاعات مورد نیاز برای صدور روادید الکترونیکی از سوی همکاران سازمان حج و زیارت در کشور، در حال ثبت در سامانه مربوطه است، گفت: خوشبختانه اقدامات به موقع در حال انجام است و روادید ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زایر کشورمان در اسرع وقت و ظرف چند روز آینده صادر می‌شود.

رضایی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور عربستان و پیگیری اقدامات اجرایی گفت: براساس دستور رئیس سازمان حج و زیارت و به منظور پیگیری آخرین امور اجرایی مربوط به قراردادها به این سفر مبادرت کردیم.

وی افزود: در این سفر ضمن بازدید و آگاهی از آخرین اقدامات کمیته‌های اجرایی، ملاقات با دست اندرکار امور حج عربستان و بازدید میدانی از هتل‌های مورد استفاده حجاج، آماده سازی خیام مشاعر مقدسه و فعالیت کارگروههای مشترک دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و شرکت‌های خدمات دهنده، از پیشرفت کارهای اجرایی اطلاع یافتیم.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: از نزدیک از آشپزخانه‌های مرکزی، هتل‌ها، مشاعر مقدسه و آخرین وضعیت اقدامات اجرایی بازدید کردیم ضمن اینکه با معاونان وزارت حج و عمره عربستان دیداری صمیمانه داشتیم که آخرین پیگیری امور مربوط به خدمات اجرایی زائران کشورمان را دنبال کردیم.

وی افزود: طرف مقابل نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که خدمات مورد نیاز حجاج ایرانی به خوبی ارائه شود و سعی لازم برای خدمت رسانی مطلوب صورت پذیرد تا حجاج ایرانی با آرامش اعمال خود را در سرزمین وحی به پایان رسانند و با سلامت به میهن اسلامی بازگردند.

منبع: مهر