جوانی جمعیت مسئله فوق اضطراری کشور است
جوانی جمعیت مسئله فوق اضطراری کشور است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما موظفیم در جهت تصحیح نگرش فرهنگی به مسئله جمعیت و خانواده تلاش کنیم، چرا که جمعیت مسئله فوق اضطراری کشور است.

به گزارش زیرنویس، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، با حضور در نشست کشوری سازمان تامین اجتماعی که امروز در هفته ملی جمعیت برگزار شد، اظهار کرد: ما موظفیم در جهت تصحیح نگرش فرهنگی به مسئله جمعیت و خانواده تلاش کنیم، چرا که جمعیت مسئله فوق اضطراری کشور است.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی جهت جلوگیری از سقط جنین‌های غیرقانونی، گسترش خدمات بیمه‌ای زنان خانه‌دار، تسهیل امر فرزندخواندگی زوج‌های نابارور، جلوگیری از فرار مغزها، جدی گرفتن دورکاری بانوان شاغل تاکید کرد و از تسهیلات ویژه ازدواج دهه شصتی‌ها به عنوان پنجره باز جمعیتی خبر داد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اظهار امیدواری کرد که با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن فریز تخمک و بیمه خانم‌های خانه‌دار دارای چهار فرزند، سازمان تامین اجتماعی سهم دیگری را جهت ارتقای جمعیت به عهده بگیرد.

خزعلی با اشاره به اقدامات انجام گرفته سازمان تامین اجتماعی در حوزه زنان و خانواده افزود: باید از بانوانی که در کسوت مادری خدمت می‌کنند حمایت شود چراکه پیشرفت‌های کشور در بعد کمی و کیفی فرزندآوری و تربیت نسل، مرهون خدمات این مادران گمنام و هوشیار است.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در پایان این نشست کشوری که با موضوع “بالندگی، تحکیم خانواده و تعالی جمعیت” در سازمان تامین اجتماعی تشکیل شده بود با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از بانوان فعال استان‌ها تقدیر شد.

منبع:ایسنا