با کمک هوش مصنوعی با حیوانات حرف بزنید!
با کمک هوش مصنوعی با حیوانات حرف بزنید!

دانشمندان در تلاش هستند با کمک هوش مصنوعی، ساختار زبانی را کشف کنند که قادر به گفتگو با حیوات باشند.

محققان دریافتند هوش مصنوعی می‌تواند به انسان کمک کرده و او را قادر سازد تا با حیوانات صحبت کند

محققان طی مطالعات جدید دریافتند شامپانزه‌ها زبان مخصوص به خود دارند که این زبان به آن‌ها اجازه می‌دهد در ساختار‌های جمله مانندی با هم ارتباط برقرار کنند و انسان از دیرباز آرزو داشته است تا بتواند با حیوانات صحبت کرده و گفتگوی واقعی داشته باشد و این موضوع تقریبا در اساطیر و افسانه‌های همه ملل دیده می‌شود.

صحبت با یک حیوان با هوش مصنوعی

این تصور احتمالاً از مدت‌ها پیش ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده و حتی فیلم‌هایی وجود دارد که بر اساس تصور توانایی انسان برای صحبت با حیوانات ساخته شده اند.
در حال حاضر گروهی از محققین در قالب پروژه مدل‌های زبان گونه‌های زمین، در صدد هستند در‌های جدیدی را برای نحوه ارتباط ما با حیوانات در سراسر جهان باز کنند.

به گزارش زیرنویس،ایده اصلی پروژه فوق این است که از مدل‌های زبان انسانی برای کمک به رمزگشایی زبان‌هایی که حیوانات استفاده می‌کنند، بهره ببریم. این امر اساساً به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا به ایجاد ارتباط بین انسان و حیوانات کمک کند، پروژه «گونه‌های زمین» می‌گوید امیدوار است که استفاده از هوش مصنوعی برای صحبت با حیوانات، رابطه ما با بقیه طبیعت را متحول کند.

به گفته دانشمندان هوش مصنوعی در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند با موفقیت با حیوانات صحبت کند البته در حال حاضر مشکلات زیادی در مدل‌های زبانی بزرگ فعلی وجود دارد که شرکت‌ها برای تقویت سیستم‌های هوش مصنوعی خود به آن‌ها تکیه می‌کنند.
علاوه بر این، برخی بر این باورند که آینده هوش مصنوعی حتی به این مدل‌ها وابسته نیست و سیستم‌های کوچکتر و قوی تر، کلید پیشبرد بیشتر هوش مصنوعی در این حوزه هستند.
باید توجه داشت که توانایی صحبت کردن به یک زبان و صحبت با یک حیوان با هوش مصنوعی، به معنای درک کامل آن زبان نیست و این نوع تحقیق هنوز راه درازی در پیش داردو باید امیدوار بود در آینده به پیشرفت‌های جذابی منجر شود.

منبع:برنا