کد خبر : 6532
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 10:11

تبلیغات انتخاباتی و ضرورت توجه به نقد ایجابی

تبلیغات انتخاباتی و ضرورت توجه به نقد ایجابی

اقتصاد ایران: معمولاً بسیاری از کاندیداهای رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، از منظر سلبی، به نقد جنبه های مختلف وضع موجود می پردازند. به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران از خرم آباد، معمولاً بسیاری از کاندیداهای رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، از منظر سلبی، به نقد جنبه های مختلف وضع موجود می پردازند.  مثلاً کاندیدا میگوید:

اقتصاد ایران: معمولاً بسیاری از کاندیداهای رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، از منظر سلبی، به نقد جنبه های مختلف وضع موجود می پردازند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران از خرم آباد، معمولاً بسیاری از کاندیداهای رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، از منظر سلبی، به نقد جنبه های مختلف وضع موجود می پردازند. 

مثلاً کاندیدا میگوید: چرا لرستان محروم است؟ چرا بیکاری هست؟ چرا اشتغال فراگیر به قدر متقاضیان بیکار نیست؟ چرا لرستان چنین است و چنان؟

اما از منظر ایجابی، کدام کاندیداها راه حل اجرایی و قابل اجرا برای رفع مشکلات، ارائه میدهند؟ 

وقتی ما به عنوان کاندیدای انتخاباتی به نقد میپردازیم خوب است راهکار و راه حلهای قابل اجرای خود را هم برای رفع مشکلات استان ارائه کنیم که همان بخش برنامه محوری در تبلیغات یک کاندیداست.   

برای نمونه، وقتی میگوییم جوانان ما باید شغل و مسکن مناسب داشته باشند و باید بتوانند در سن جوانی ازدواج کنند و … اینها همگی اهداف کلی و گزاره های کلی و بایدهای کلی هستند اما برای رسیدن به این بایدها و اهداف و آرمانهای اجتماعی و اقتصادی، چه راه حلهایی و چه راهکارهایی باید در عمل پیاده شود؟

وقتی میگوییم بیکاری باید در لرستان رفع شود باید به دنبالش بگوییم که راهکار اجرایی من به عنوان یک کاندیدا برای اشتغال پایدار برای هزاران نفر از جوانان دانشگاه رفته بیکار در استان لرستان چیست؟

فقط در تبلیغات انتخاباتی نباید روی استراتژیها و کلی گویی ها تکیه کرد بلکه تاکتیک و راهکارهای قابل اجرا برای رسیدن به هدف و استراتژی چیست؟

همه ما با هر نوع گرایش سیاسی، این نکته را مدام میگوییم که آسیبهای اجتماعی در جامعه باید کاهش یابند؛ نباید معضل یا مسئله اجتماعی تحت عنوان کودکان کار داشته باشد. 

یا صنعت گردشگری در لرستان باید تقویت شود؛ باید صنایع استان رونق بگیرند؛ باید بیکاری از بین برود و دهها باید و نباید دیگر. 

اما راهکار چیست؟ مثلاً برای رونق گردشگری در استان لرستان چه راهکارهای قابل اجرایی را باید عرضه کرد؟ 

یک کاندیدا نباید فقط نقد سلبی از موضوعات و مشکلات استان داشته باشد؛ بلکه در جایگاه یک کاندیدا وقتی موضوعی را نقد میکند باید برنامه، راه حل و راهکار خود را هم برای رفع مشکل، ارائه نماید؛ چونکه یک کاندیدا فقط یک منتقد اجتماعی نیست بلکه قرار است اگر موفق شود رأی مردم را کسب کند در جایگاه یک قانونگذار و یک تصمیم ساز قرار گیرد و لازمه تصمیم سازی درست، توانایی در برنامه ریزی و برنامه محوری است.  

همچنین دادن وعده های غیرقابل اجرا و خارج از چارچوب اختیارات قانونی نیز ترسیم نوعی مدینه فاضله تخلیی و آرمانی است که در عمل با گذشت زمان، نتیجه اش سرخوردگی بدنه اجتماعی حامی خواهد شد. 

پس، ارائه برنامه، راهکار و راه حل برای برون رفت از مشکلات استانی، باید براساس واقع بینی و نه براساس دادن وعده های غیرقابل اجرا باشد.

✍ شهرام شرفی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

طراحی سایت تدبیرنت