کد خبر : 1462
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 - 17:02

جشنواره «راه آینده»؛ جشنواره‌ای مردمی

جشنواره «راه آینده»؛ جشنواره‌ای مردمی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز ۱۵ بهمن‌ماه در نشست خبری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» در اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد تبلیغی انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان اسلامی دو وظیفه مهم بر عهده دارد

جشنواره «راه آینده»؛ جشنواره‌ای مردمیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز ۱۵ بهمن‌ماه در نشست خبری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» در اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد تبلیغی انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان اسلامی دو وظیفه مهم بر عهده دارد که در تلاش هستیم این وظایف را با استفاده از ابزار‌های مختلف و شیوه‌های گوناگون به نحو احسن به جا آوریم.

وی ادامه داد: مسئله نخست ترویج گفتمان اسلامی، همان گفتمانی است که امام خمینی(ره) آن را تبیین کردند و مسئله دوم مقابله با هجمه‌های دشمنان است. ما باید آنچه را وظیفه داریم امسال، در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات خراسان رضوی مطرح کرد: امسال همزمان با فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین سالگرد بیانیه گام دوم را نیز جشن خواهیم گرفت. یکی از مهم‌ترین مسائلی که این بیانیه به آن پرداخته، مسئله امیدبخشی نسبت به آینده انقلاب اسلامی است.

دو محور مهم جشنواره

صاحبقرانی گلستانی بیان کرد: طبیعتا گام دوم انقلاب اسلامی گامی است که اتفاقات و رویداد‌های مهمی در آن رخ خواهد داد به خصوص اینکه این سالگرد پیروزی انقلاب، اولین سالی است که سردار رشید شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در میان ما نیست، بنابراین در تلاش هستیم در نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» دو محور مهم بیانیه گام دوم و همچنین محور جبهه مقاومت اسلامی به ویژه شهادت سپهد حاج قاسم سلیمانی را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: آنچه که سازمان تبلیغات برای خود تعریف کرده، این است که یکی از عرصه‌ها و ابزار‌های تبلیغ، تبلیغ «نوین» خواهد بود. ما امروزه در جهان با سبک جدیدی از تبلیغ رو‌به‌رو هستیم که یکی از آن‌ها تبلیغات «نوین» بوده است. ما تلاش کردیم در این جشنواره به عنوان یکی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فضای رسانه‌ای و تبلیغات گفتمان اسلامی، فضای مجازی را نیز وارد میدان کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: از اهداف این جشنواره می‌توان به نشر خوبی‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی در فضای رسانه با رویکرد رسانه دیجیتال و فضای مجازی متناظر با فرهنگ جبهه و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است. تلاش ما بر این خواهد بود که این جشنواره به یک جریان در فضای رسانه‌ای انقلاب اسلامی منتهی شود.

صاحبقرانی گلستانی خاطرنشان کرد: ویژگی بارز و منحصر به فرد این جشنواره همین مردمی و دلی بودن آن است؛ در این بازه زمانی خون پربرکت آن سردار شهید به آن موضوعیت بخشیده، اما این جشنواره منحصر به همین موضوع نخواهد بود. جشنواره «راه آینده» همچنان ادامه خواهد داشت و ممکن است تا سال‌های آینده نیز هزاران اتفاق خودجوش، جهادی و مردمی رخ دهد تا به این جشنواره موضوعیت بخشد.

تمام مردم باید مبلغ شوند

وی عنوان کرد: نگاه جدید سازمان تبلیغات، مبنی بر مردمی کردن تبلیغ‌ها است، تمام مردم باید مبلغ خوبی‌ها شوند و از کنار موضوعات و اتفاقات خوب در جامعه بی‌تفاوت عبور نکنیم. افراد باید در فضای مجازی و رسانه نسبت به چنین اتفاقاتی واکنش نشان داده و حساس باشند.
صاحبقرانی افزود: این جشنواره صرفا یک جلسه و گردهمایی نخواهد بود، قرار بر آن خواهد بود تا همین کار‌های مردمی به یک جریان جاری تبدیل شود تا مردم دست به حرکات رسانه‌ای هر چند کوچک، بزنند.

در ادامه این نشست، سید تقی عالمی، دبیر نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» نیز طی سخنانی گفت: از زمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تولیداتی به صورت مردمی و خودجوش صورت گرفته است، هدف ما در این جشنواره جمع‌آوری این گونه تولیدات از آغاز شهادت ایشان تا روز چهلم (۲۲ بهمن ماه) آن بزرگوار خواهد بود.

وی ادامه داد: این جشنواره در محور‌های جبهه مقاومت اسلامی، شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، خانواده و سبک زندگی، تولید علم و پیشرفت علمی، اقتصاد، اشتغال و رونق تولید، عدالت و مبارزه با فساد، جوان و نگاه به آینده، استقلال و امنیت و همچنین دشمن‌شناسی برگزار خواهد شد.

عالمی بیان کرد: جشنواره «راه آینده» در دو قالب گرافیک پویا شامل موشن‌گرافیک، رئال موشن، مستند موشن، استوری موشن، استاپ موشن و کمیک موشن و همچنین در قالب گرافیک ایستا شامل پوستر، عکس نوشت، اطلاع نگاشت و نقاشی دیجیتال برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» بیان کرد: چون حوزه برگزاری این جشنواره به فضای مجازی و رسانه مربوط می‌شود، بنابراین تصمیم بر آن گرفتیم تا قالب‌ها را نیز طوری انتخاب کنیم در موضوعات مختلف امکان پرداخت به آن‌ها وجود داشته باشد. تاکنون که تنها یک فراخوان اولیه در فضای مجازی داشته‌ایم، ۳۴۰ اثر برای شرکت در این جشنواره دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: نگاه ما در این جشنواره همواره بر آن بوده تا تولیداتی مردمی که برای شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده را جمع‌آوری کنیم، بنابراین قرار بر تولید محتوا برای این جشنواره نیست، بلکه قرار بر جمع‌آوری تولیدات انجام شده خواهد بود.

تولیدات مردمی نه تولیدات سازمانی و مجموعه‌ای

عالمی مطرح کرد: مسئله مهم دیگر در این جشنواره، مورد توجه قرار دادن تولیدات مردمی است، نه تولیدات سازمانی و مجموعه‌هایی با ساختار حرفه‌ای. ما به سراغ افرادی خواهیم رفت که تاکنون معرفی و دیده نشدند و صرفا با روحیه و تخصص خود دست به تولید زده‌اند، بنابراین در این جشنواره نفرات برگزیده افرادی هستند که تاکنون برگزیده نبود، جایزه نگرفته و حتی در جشنواره‌ای نیز شرکت نکرده‌اند.

دبیر نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای دیجیتال «راه آینده» بیان کرد: با توجه به اینکه تولیدات قبلا انجام شده درنتیجه نیازی به مهلت دادن و فراخوان وجود نخواهد داشت؛ بنابراین فراخوان این جشنواره از همین امروز آغاز خواهد شد و تا حدودا ۱۰ روز آینده فرصت برای جمع‌آوری تولیدات وجود خواهد داشت. از طرفی اگر افرادی تصمیم به تولید داشتند، در این مدت قطعا زمان کافی برای تولید اثر و ورود به رقابت خواهند داشت.

وی افزود: این جشنواره احتمالا تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، اما احتمال تمدید آن تا آخر بهمن‌ماه نیز وجود خواهد داشت. همچنین اختتامیه این جشنواره نیز در اوایل اسفندماه برگزار خواهد شد، افراد منتخب برای داوری، قطعا افراد برجسته و توانمند در همین حوزه خواهند بود.

عالمی خاطرنشان کرد: محدودیتی برای شرکت و تولیدات خارج از شهر مشهد وجود نخواهد داشت، چرا که فضای مجازی نامحدود بوده و مرزی نخواهد داشت، اما در حال حاضر تمرکز ما بر روی تولیدات مشهد بیشتر خواهد بود.

دبیر این جشنواره اظهار کرد: ارگان‌ها و موسساتی چون رسانه‌های نوین، تولیدات رسانه‌ای آستان قدس رضوی، حوزه هنری سراج، سازمان فضای مجازی صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری مهر در این جشنواره با ما همکاری داشته‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار تولید شده خود را تا ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ از طریق تلگرام و یپام‌رسان ایتا با شناسه raheayandefest_ad@ و یا پست الکترونیک raaheayande@gmail.com ارسال کنند. برای آگاهی از ضوابط ارسال آثار و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید به کانال اطلاع رسانی جشنواره در شبکه‌های اجتماعی (تلگرام و اینستاگرام) با شناسه raheayandefest@ و وب سایت rah-ayandeh.ir مراجعه نمایید.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

طراحی سایت تدبیرنت