به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ سعید ابراهیمی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مدیریت شهری در این دوره هوشمندسازی و ارائه غیر حضوری خدمات بوده است، گفت: طبق یک طبقه‌بندی کلی در مجموعه شهرداری، تعداد ۱۱۷۰ فرایند کلی شناسایی و در قالب ۱۵ کلان فرایند طبقه‌بندی شده است که این فرآیندها به حدود ۳۷۳ خدمت […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ سعید ابراهیمی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مدیریت شهری در این دوره هوشمندسازی و ارائه غیر حضوری خدمات بوده است، گفت: طبق یک طبقه‌بندی کلی در مجموعه شهرداری، تعداد ۱۱۷۰ فرایند کلی شناسایی و در قالب ۱۵ کلان فرایند طبقه‌بندی شده است که این فرآیندها به حدود ۳۷۳ خدمت مرتبط با ذی‌نفعان در کل شهرداری منتهی می‌شود و از این تعداد، ۲۹۰ خدمت قابلیت ارائه به‌صورت غیرحضوری در کل مجموعه‌های شهرداری شامل مناطق، معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل را دارد.

او افزود: سهم مناطق تعداد ۲۰۰ خدمت قابل ارائه در محل سکونت بوده که در نهایت، بر اساس نتایج حاصل از روش غربالگری و با حذف بخشی از خدمات قابل ارائه در قالب اطلاع رسانی، تعداد ۶۰ خدمت اصلی که بیشترین سهم در مراجعات ارباب رجوع به مناطق را دارد، شناسایی و مقرر شد مطابق یک برنامه زمانبندی مشخص، به تدریج روند غیرحضوری کردن این خدمات در سطح مناطق دنبال شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان از تمرکز ویژه بر روی این خدمات در برنامه سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۳ یک تیم متشکل از افراد کارشناس در زمینه معماری سازمانی، بهبود فرایندها، نمایندگان حوزه کسب و کار و نمایندگان حوزه فنی سامانه‌ها تشکیل شده تا با احصاء فهرست خدمات، طی یک اقدام ترکیبی با سازمان فاوا به سمت الکترونیکی کردن و در نهایت غیر حضوری کردن این خدمات حرکت کنیم.

او اضافه کرد: تیم پروژه به منظور رصد میدانی موضوعات و چالش‌ها در یکی از مناطق مستقر می شود تا در کنار مدیر، معاون برنامه ریزی و مسئول فناوری اطلاعات منطقه و همچنین معاون تخصصی قسمت مورد نظر، نماینده تخصصی از ستادهای تخصصی مربوطه و نمایندگان حوزه‌های روابط عمومی و فرهنگی به بررسی مشکلات بپردازند.

غیرحضوریابراهیمی با بیان اینکه برای تیم پروژه وظایف مشخصی تعریف شده است، گفت: ساده سازی و چابک سازی فرآیند ۶۰ خدمت موردنظر، شناسایی مصادیق مراجعات حضوری، نظارت بر روند بهبود رسیدگی به درخواست‌ها به کمک داشبوردهای تحلیلی، سنجش خروجی بر اساس تعداد درخواست تکمیل شده، زمان پاسخگویی و میزان رضایت ارباب رجوع و شناسایی و اعمال سیاست‌های تشویقی برای پرسنل فعال و همچنین شهروندان با بیشترین میزان همکاری از جمله وظایف این تیم است.

او با بیان اینکه اگر خدمتی در یک منطقه منتج به نتیجه موردنظر شد، در سایر مناطق نیز اجرا می شود، خاطرنشان کرد: هدف نهایی این طرح جلب رضایت شهروندان از کیفیت خدمات ارائه شده و ارتقای بهره‌وری در مجموعه شهرداری است.

اصفهان/ بهمن راعی

منبع خبر: رکنـا