نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی
نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی

نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران و با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، اندیشکده حکمرانی دانشگاه صنعتی شریف، خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه، پژوهشکده علم و تحول راهبردی، مرکز زنان و امور خانواده دانشگاه تهران و بنیاد بین‌المللی گوهرشاد خرداد سال جاری برگزار می‌شود.

کمیسیون ملی یونسکو-ایران برگزار می‌کند

به گزارش زیرنویس، ثمانه یزدانی، معاون بین‌الملل کمیسیون ملی یونسکو- ایران در این‌باره متذکر شد: این دوره با تمرکز بر تبیین جایگاه زنان در حکمرانی و سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر جنسیت و توسعه نقش‌پذیری زنان در فرایند حکمرانی با هدف توانمندسازی زنان بر مبنای محتوای تخصصی حکمرانی و با در نظر گرفتن نیازها و چالش‌های آنان به‌مدت ۴۴ ساعت و طی ۶ روز، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شبکه‌سازی تخصصی شرکت‌کنندگان همراه با کمیسیون ملی یونسکو و سایر نهادهای همراه، فراهم آوردن فضای آموزشی متفاوت و مسأله‌محور با در نظر گرفتن مسائل زنان در حکمرانی و آموزش کاربردی و کارگاه‌محور از دیگر اهداف این دوره است. از این‌رو مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی و پژوهشگران و کنش‌گران اجتماعی در موضوعات مرتبط می‌توانند تا تاریخ ۲۹ اردیبهشت، پیش‌ثبت نام اولیه را انجام داده تا پس از بررسی رزومه‌ها و تأیید کمیته علمی به افراد منتخب برای ثبت‌نام نهایی اطلاع داده شود.

یزدانی تأکید کرد: کمیسیون ملی یونسکو- ایران در راستای ایجاد و تقویت شبکه‌های علمی در سطح ملی و بین‌الملل، آثار فاخر علمی-پژوهشی با محوریت زنان و حکمرانی را گردآوری و مورد حمایت قرار می‌دهد که از آن جمله می‌توان به چاپ آثار برگزیده پژوهشی در مجموعه‌های علمی معتبر، نمایش پوسترهای برگزیده در رویدادهای ملی و بین‌المللی، حمایت مالی از آثار علمی-پژوهشی دارای داده‌های عملیاتی و حمایت مالی از آثار علمی-پژوهشی دارای ظرفیت تبدیل شدن به فیلمنامه و سایر فرمت‌های رسانه‌ای اشاره کرد.

وی همچنین تشریح کرد: بخش نخست این دوره با یک رویداد به‌هم‌رسان آغاز می‌شود و برنامه محتوایی و ساختار این دوره بر مبنای رویکرد نوآوری اجتماعی و بیان چالش‌ها و سپس تبیین مسائل و ارائه راهکارهای حکمرانی برای مسائل پیش روی دارای اولویت است. همچنین قالب برگزاری این رویداد در بخش دوم به صورت ارائه معکوس است و در آن مسائل کلیدی حوزه زنان در نظام حکمرانی برای مخاطبان بازگو و سپس در پنل‌هایی به تبیین آنان پرداخته می‌شود.

ثبت‌نام نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، برای دسترسی به فراخوان و لینک پیش‌ثبت‌نام از طریق لینک www.fa.irunesco/form۵ اقدام کنید.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات تکمیلی به پوستر همایش مراجعه کنند.

نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی

 

منبع:ایسنا