از ظرفیت دهه کرامت برای برپایی جشن‌های دهه امامت و ولایت بهره ببریم
از ظرفیت دهه کرامت برای برپایی جشن‌های دهه امامت و ولایت بهره ببریم

صدیقی با بیان اینکه در برپایی جشن‌های دهه کرامت شاهد هم‌افزایی بین مجموعه‌های دولتی و مردمی بودیم، گفت: کار بزرگی در دهه کرامت رقم خورده است. باید از ظرفیت آن برای برگزاری برنامه‌های دهه ولایت و امامت استفاده کرد.

به گزارش زیرنویس،حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در جشن بزرگ دهه کرامت که در مسجد امام رضا(ع) شهرک اکباتان تهران با حضور جمع کثیری از روحانیون و طلاب و ائمه جماعات مساجد و سایر گروه‌های مردم برگزار شد با بیان اینکه دهه کرامت به اتفاق مبارک و بزرگی در کشور تبدیل شده است، گفت: این اتفاق بزرگ به همت روحانیون و مبلغان و با تلاش نسل جوان متدین و انقلابی شکل گرفته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کار بزرگی در حوزه دهه کرامت در کشور رقم خورده است، گفت: امسال جشن‌های دهه کرامت نسبت به سال‌های گذشته، بسیار فراگیرتر در نقاط مختلف کشور برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ما مشمول کرامت حضرت امام رضا (ع) شده‌ایم، گفت: انقلاب اسلامی بزرگی که در سال ۱۳۵۷ به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید نیز با عنایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بود.

آیت الله صدیقی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، تنها رهبری در دنیا است که کاملا ساده‌زیست هستند و در طول عمرشان، تنها یک نوع غذا در سفره ایشان، وجود داشته است، گفت: آیت‌الله خامنه‌ای که به خوبی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در فتنه‌های ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱ حفظ کردند، شاگرد مکتب امام رضا(ع) هستند.

وی در پایان با بیان اینکه بهتر است همه ظرفیت‌های کشور همگرا شوند، گفت: همین کار بزرگی در دهه کرامت رقم خورده است. باید از ظرفیت آن برای برگزاری برنامه‌های دهه ولایت و امامت استفاده کرد.

دهه کرامت از مهم ترین مناسبت های مذهبی در کشور است

در بخش دیگر این مراسم، آیت الله علی سیفی آملی، استاد خارج فقه و تولیت حوزه علمیه حضرت حجت (عج) با بیان اینکه دهه کرامت از مهم ترین مناسبت های مذهبی در کشور است که روحیه نشاط معنوی و اخلاق رضوی را ترویج می‌کند، گفت: امامت، رکن اساسی در دین اسلام است و دشمنان به همین دلیل در اغتشاشات اخیر، هجمه اصلی را متوجه ولایت فقیه کردند. رهبر معظم انقلاب با درایت و حکمت و صبر، موجب پیروزی انقلاب اسلامی در فتنه بزرگ ۱۴۰۱ شدند.

استاد خارج فقه در ادامه با بیان اینکه ما به عنوان پیروان مکتب امام رضا (ع) باید ولایت مدار و مطیع امر امام امت باشیم، گفت: دشمن در صورتی بر ما پیروز می شود که بتواند میان ما و امام امت، فاصله بیندازد. درس بزرگ دهه کرامت نیز همین، اطاعت پذیری و ولایت‌پذیری است، همچنان که حضرت فاطمه معصومه(س) برای حرکت در مسیر امام عصر، یعنی امام رضا(ع)، به قم هجرت کردند.

تولیت حوزه علمیه حضرت حجت (عج) تهران افزود: امام خمینی‌(ره) با رهبری خود، انقلاب اسلامی را به  پیروزی رساندند و ملت بزرگ و شهیدپرور ایران نیز با تبعیت از ایشان، موجب استمرار نظام جمهوری اسلامی شدند. همین مردم نیز با وجود شرایط سخت اقتصادی، در نهایت ایثار و اخلاص، از رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبعیت می کنند.

منبع:ایسنا