کارشناسی دو صحنه مشکوک بازی پارس- استقلال
کارشناسی دو صحنه مشکوک بازی پارس- استقلال

در یکی از مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، پارس جنوبی جم میزبان استقلال تهران است و این مسابقه در شرایطی در وقت‌های قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید که احمد محمدی، داور این دیدار، دو تصمیم تاثیرگذار داشت.

دو برخورد سوت بحث برانگیز داور دیدار پارس و استقلال در محوطه جریمه مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

کارشناسی دو صحنه مشکوک بازی پارس- استقلال

به گزارش ورزش سه، در یکی از مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، پارس جنوبی جم میزبان استقلال تهران است و این مسابقه در شرایطی در وقت‌های قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید که احمد محمدی، داور این دیدار، دو تصمیم تاثیرگذار داشت.

در ابتدا در دقیقه ۱۴ مسابقه در پی برخورد مدافع پارس و سعید مهری، داور مسابقه در سوت خود دمید و یک پنالتی به سود آبی‌پوشان اعلام کرد که البته این ضربه توسط محمد محبی از دست رفت.

در ادامه و در دقیقه ۸۱ این دیدار هم سعید مهری یک بار دیگر در محوطه جریمه روی زمین افتاد اما این‌بار محمدی اعتقاد داشت او شبیه‌سازی کرده و به همین دلیل مهاجم استقلال را با کارت زرد جریمه کرد.

این دو صحنه مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است:

📌 برخورد مدافع پارس و سعید مهری (پنالتی – دقیقه ۱۴)

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن پارس در حین تکل، پای بازیکن استقلال را می‌زند و اعلام پنالتی درست بود.
حسین زرگر: مدافع پارس جنوبی با تکل بی مهابا و در حالی که توپ عبور کرده و در صحنه نیست، پای بازیکن مهاجم را هدف می‌گیرد و مرتکب خطای پنالتی می‌شود.
تورج حق‌وردی: بازیکن پارس مرتکب خطا شد و داور به درستی اعلام پنالتی کرد.
حیدر سلیمانی: مدافع تیم پارس جنوبی، مهاجم استقلال را زد و قطعا پنالتی بود.
غلامرضا جباری: بازیکن پارس مرتکب خطا شد و پنالتی به درستی اعلام شد.


📌برخورد مدافع پارس و سعید مهری (مشکوک به پنالتی – دقیقه ۸۱)

ابراهیم میرزابیگی: اخطار به بازیکن استقلال به دلیل تمارض درست بود. بازیکن پارس به هیچ وجه با مهاجم استقلال برخورد نکرد و او قصد داشت از داور پنالتی بگیرد اما داور به صحنه نزدیک بود و به درستی تشخیص داد.
حسین زرگر: بازیکن تیم استقلال در حالی که برخورد چندانی وجود ندارد، بزرگنمایی می‌کند و خود را روی زمین می‌اندازد و با توجه به اینکه قصد فریب داور را داشت، این صحنه شبیه‌سازی است و داور به درستی کارت زرد نشان می‌دهد.
تورج حق‌وردی: خطایی رخ نداد و بازیکن استقلال قصد فریب داور را داشت و داور هم به درستی او را با کارت زرد جریمه کرد.
حیدر سلیمانی: مهاجم استقلال کاملا شبیه‌سازی کرد و هیچ برخوردی بین او و مدافع وجود نداشت. داور به درستی بازیکن استقلال را با کارت زرد جریمه کرد.
غلامرضا جباری: بازیکن استقلال در داخل محوطه جریمه حریف شبیه‌سازی کرد و اعلام ضربه آزاد مستقیم به نفع پارس و کارت زرد به بازیکن استقلال درست بود.

  • منبع خبر : ورزش 3