اختلال در ایتا | مشکل ایتا کی حل می شود؟
اختلال در ایتا | مشکل ایتا کی حل می شود؟

از ساعتی پیش شاهد اختلال در ایتا بوده ایم و اپلیکیشن فارسی ایتا روی نسخه ویندوز و گوشی بالا نمی آید.

پیام‌رسان ایرانی «ایتا» با انتشار اطلاعیه‌ای درباره علت قطعی رخ داده در پیام‌رسان‌های ایرانی اعلام کرد: علت این قطعی اختلال در تامین برق یکی از مراکز داده است و این مشکل به زودی رفع می‌شود.

اطلاعیه منتشر شده در وبسایت پیام رسان ایتا و علت قطعی این پیام رسان ایرانی

اختلال در ایتا و قطعی پیام رسان ایرانی

اختلال در ایتا و قطعی پیام رسان ایرانی

به اطلاع کاربران گرامی می‌رساند مشکل قطع ارتباط به دلیل اختلال در تامین برق یکی از مراکز داده بوجود آمده و هم اکنون تیم فنی در حال راه اندازی مجدد سرویس‌ها می باشند.
ضمن عذرخواهی از کاربران گرامی به اطلاع می‌رساند تا ساعاتی دیگر همه سرویس‌ها راه‌اندازی و به تدریج اتصال کاربران برقرار خواهد شد.

محسن غفاری مدیرعامل پیام‌رسان ایتا پیرامون اختلال در ایتا

به گزارش زیرنویس، محسن غفاری مدیرعامل پیام‌رسان ایتا در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به قطع ۱۵ ساعته سرویس‌دهی این پیام‌رسان از صبح روز گذشته گفت: اختلال در ایتا به دلیل مشکل فنی از طرف خود این شرکت و یک خطای انسانی بود که بابت آن از همه کاربران عذرخواهی می‌کنیم. اکنون بین ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکل برطرف شده و ۱۰ تا ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز به مرور زمان برطرف می‌شود.
وی افزود: وقتی چنین اتفاقی در سیستمی با این حجم و بیش از ۳ میلیون کاربر فعال رخ دهد، طبیعی است بازگشت به شرایط نرمال کمی زمان‌بر باشد. در هر صورت این پیام‌رسان نیازمند حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، البته باید بگویم حمایت اولیه‌ای که از پیام‌رسان‌ها انجام می‌شد یعنی پرداخت وام تا سقف ۵ میلیارد تومان شامل ایتا شد ولی با توجه به شرایط بازپرداخت، ما از آن استفاده نکردیم. البته در مورد افزایش پهنای باند ایتا مورد حمایت قرار گرفت.
فوری | ایتا قطع شد

* نیازمند حمایت‌های وزارت ارتباطات هستیم

غفاری تصریح کرد: طبق مصوبات مرکز ملی فضای مجازی قرار بود حمایت ثانویه‌ای از پیام‌رسان‌ها انجام شود که متاسفانه این مصوبه عملیاتی نشد. طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، هر پیام‌رسانی که به یک میلیون کاربر برسد، باید مشمول حمایت‌های ثانویه شود. در حال حاضر ما بیش از ۳ میلیون کاربر فعال داریم و همچنان منتظر حمایت دوم وزارت ارتباطات و سایر نهادهای مسئول هستیم.
مدیرعامل پیام‌رسان ایتا اضافه کرد: طبق تعریف شبکه ملی اطلاعات، ایجاد و حمایت از خدمات پایه از جمله پیام‌رسان‌ها یکی از وظایف وزارت ارتباطات است. این حمایت شامل پشتیبانی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که تاکنون اتفاق قابل توجهی در این زمینه رخ نداده است.
شاید علت این موضوع در نوع نگاه به پیام‌رسان داخلی باشد. بالاخره باید بپذیریم که اگر راه‌اندازی پیام‌رسان داخلی نیاز امروز کشور است، لاجرم باید پیام‌رسان‌ها باید مورد حمایت بیشتری از نظر نیرو و سخت‌افزار قرار گیرند.