به گزارش زیرنویس، وزیر دفاع ارمنستان با حضور در ستاد وزارت دفاع در تهران با امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد. آشتیانی در این دیدار با بیان اینکه موضوع تقویت روابط با کلیه همسایگان، جزء اصول سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: کشور […]

به گزارش زیرنویس، وزیر دفاع ارمنستان با حضور در ستاد وزارت دفاع در تهران با امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

آشتیانی در این دیدار با بیان اینکه موضوع تقویت روابط با کلیه همسایگان، جزء اصول سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: کشور ارمنستان از اهمیت ویژه ای در روابط همسایگی برخوردار است و روابط دو کشور در حوزه های مختلف از بدو استقلال ارمنستان، همواره روند رو به رشدی داشته است.

وزیر دفاع حمایت از صلح جامع و پایدار در منطقه را از مواضع جمهوری اسلامی دانست و افزود: موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه و حق حاکمیت آنها بر تمام قلمرو خود و عدم تغییر مرزهای شناخته شده بین المللی است و در خصوص منطقه قفقاز نیز بر این سیاست پایبند هستیم و از مذاکره مستقیم، صلح پایدار و ارتباط مستقیم دو همسایه آذربایجان و ارمنستان پشتیبانی کرده و این امر را زمینه ساز پیشرفت و توسعه منطقه قفقاز می دانیم.

وی ادامه داد: در مورد امنیت منطقه، معتقدیم معماری امنیت منطقه باید در خود منطقه طراحی شود و لذا هر رویکردی که توسط کشورهای منطقه برخلاف این سیاست اتخاذ شود، به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.

وزیر دفاع با تاکید بر امنیت درون منطقه ای و سازوکارهای منطقه ای امنیت تصریح کرد: جستجوی امنیت در خارج از منطقه نتیجه معکوس دارد و منطقه را به محل منازعه قدرت ها تبدیل و امنیت و ثبات در منطقه را دچار چالش های بیشتر می کند و لذا نباید اجازه دهیم منطقه قفقاز به زمین رقابت دیگران تبدیل شود زیرا در این صورت ثبات و امنیت تک تک کشورها به مخاطره می افتد.

«سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان نیز در این دیدار با بیان اینکه دوستی ایران و ارمنستان تاریخی و چند هزار ساله است، اظهار داشت: برای ما بسیار مهم است که هر دو کشور در قبال ثبات در منطقه دیدگاه مشابه دارند و باید با نگاه به تحولات و امنیت منطقه ای برای نزدیکی بیشتر روابط دو جانبه تلاش کنیم و در این مسیر با نظر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت صلح و گسترش روابط دوستانه دو کشور آذربایجان و ارمنستان هم نظر هستیم.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]