غمگین‌ترین روز سال مشخص شد
غمگین‌ترین روز سال مشخص شد

  به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، دوشنبه آبی اصطلاحی است که به سومین دوشنبه ژانویه اطلاق می‌شود که ادعا شده، افسرده ترین روز سال است. این مفهوم برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ توسط دکتر کلیف آرنال معرفی شد. آرنال فرمولی ابداع کرد بر اساس عوامل مختلفی از جمله شرایط […]

امروز دوشنبه آبی؛ غمگین‌ترین روز سال بود

 

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، دوشنبه آبی اصطلاحی است که به سومین دوشنبه ژانویه اطلاق می‌شود که ادعا شده، افسرده ترین روز سال است.

این مفهوم برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ توسط دکتر کلیف آرنال معرفی شد.

آرنال فرمولی ابداع کرد بر اساس عوامل مختلفی از جمله شرایط آب و هوایی، سطح بدهی، زمان بعد از کریسمس و انگیزه برای اقدام، میزان غمگینی به دست می‌آید.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که اعتبار علمی دوشنبه آبی به طور گسترده‌ای مورد انتقاد قرار گرفته است و بسیاری استدلال می‌کنند که از پشتیبانی تجربی برخوردار نیست.

عواملی که در درک دوشنبه آبی به عنوان افسرده‌کننده‌ترین روز سال نقش دارند، اغلب ذهنی هستند و از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند.

برخی از دلایل ذکر شده عبارتند از احساس کوتاه مدت بعد از تعطیلات، با پایان جشن‌های سال نو و بازگشت افراد به روال روزانه خود.

علاوه بر این، آب و هوا در ماه ژانویه در بسیاری از نقاط نیمکره شمالی تاریک است که می‌تواند بر خلق و خوی افراد تأثیر بگذارد و احساس غم و اندوه را تشدید کند.

معادله تعریف شده وی به صورت [W + (D-d)] x TQ / M x NA، شامل متغیرهایی مانند آب و هوا، بدهی، حقوق ماهانه، زمان بعد از کریسمس، زمان پس از تلاش ناموفق ، سطوح انگیزه پایین، و نیاز به اقدام است.

با وجود شناخت گسترده، دوشنبه آبی به دلیل عدم اعتبار علمی با انتقاداتی مواجه شده است.

فرمول و اجزای آن شبه علمی در نظر گرفته شده است، با منتقدان استدلال می‌کنند که متغیرها اغلب بی معنی هستند و برای اندازه‌گیری دقیق ناسازگار هستند.

منبع: اطلاعات انلاین