احتمال ابتلا به مشکلات روحی در افراد باهوش چهار برابر است 24 دی 1402

احتمال ابتلا به مشکلات روحی در افراد باهوش چهار برابر است

هوش جز آن دسته از سازه‌های روانشناختی است که تعاریف مختلف و گا‌ها ضد و نقیضی داشته است.

۸علامت پنهان افسردگی که باید جدی بگیرید 20 دی 1402

۸علامت پنهان افسردگی که باید جدی بگیرید

افسردگی هم مثل تمام بیماری‌ها علامت‌هایی دارد و باید به پزشک مخصوص مراجعه کرده و درمان آن را یاد بگیرید. قرص بخورید و هرچه دکتر گفت گوش بدهید! بیماری‌های روحی اگر درمان نشوند زمینه‌ساز بیماری‌های جسمی هم خواهند شد.

ویژگی افراد کاریزماتیک چیست؟ 19 دی 1402

ویژگی افراد کاریزماتیک چیست؟

 شخصیت کاریزماتیک به ویژگی‌ها و ویژه‌های شخصیتی اشاره دارد که فرد را با جذابیت، اعتماد به‌نفس و توانایی جلب توجه دیگران مجهز می‌کند. ویژگی افراد کاریزماتیک چیست؟

۵نوع نشخوار فکری و راهکار‌های آن 10 دی 1402

۵نوع نشخوار فکری و راهکار‌های آن

صفحه توئیتری «تک‌رسا» در رشته توئیتی نوشت: همه ما با توجه به دغدغه‌هامون طی روز ممکنه به مسائل مختلف فکر کنیم، اما باید حواسمون باشه که توی این کار افراط نکنیم، چراکه می‌تونه منجر به عادت مخربی به نام «نشخوار فکری» بشه. اما راهکار چیه؟

نقش خانواده‌ در مشکلات روحی و روانی کودکان/ استفاده از فضای مجازی محدود شود 29 آبان 1402

نقش خانواده‌ در مشکلات روحی و روانی کودکان/ استفاده از فضای مجازی محدود شود

سارا گلستانی روانشناس خانواده اظهار کرد: اگر در خانواده به نیاز‌های کودکان توجه و رسیدگی نشود، کودک در معرض آسیب‌ها و مشکلات روحی و روانی قرار می‌گیرد. درمان نشدن این مشکلات در سنین کودکی، شاید برای او معضلات جدی را در بزرگسالی ایجاد کند. گلستانی ادامه داد: اگر کودک در خانواده احساس امنیت و آرامش […]

راهکارهایی برای کنترل بچه نافرمان/ تهدیدهای اغراق آمیز ممنوع! 27 آبان 1402

راهکارهایی برای کنترل بچه نافرمان/ تهدیدهای اغراق آمیز ممنوع!

خیلی وقت ها پدر یا مادر از دست بچه خسته شده و شکایت می کنند، که پسرم حرف گوش نمی دهد یا دخترم هر کاری دوست دارد انجام داده و به تذکرات من بی توجه است.

۸روش برای تشخیص عذرخواهی جعلی 23 آبان 1402
وقتی عذرخواهی دیگران از ما، حال‌مان را بدتر می‌کند

۸روش برای تشخیص عذرخواهی جعلی

عذرخواهی‌های جعلی اتفاقی رایج در تعاملات روزمره ماست. سیاستمداران، کارفرمایان و افراد مشهور بسیار از آن استفاده می‌کنند. عذرخواهی‌هایی مانند:«متاسفم که دچار سوء‌تفاهم شدید!» ، «اگر به هر نحوی به شما توهین کردم عذرخواهی می‌کنم» یا «بسیار خوب اگر اصرار دارید که من اشتباه کردم من معذرت میخواهم» این عذرخواهی‌ها واقعی به نظر می‌رسند اما اینطور نیست.

خستگی جنسی چیست؟ 21 آبان 1402

خستگی جنسی چیست؟

خستگی جنسی یکی از اختلالات جنسی است که رابطه زناشویی را به خطر می اندازد. این اختلال به هر گونه بی حالی و بی انگیزگی جهت برقراری رابطۀ جنسی اشاره داشته و منجر به کاهش تعداد روابط جنسی و گاه افسردگی و طلاق عاطفی می شود.

راهکار‌هایی برای مقابله با شوهر خودخواه 19 آبان 1402

راهکار‌هایی برای مقابله با شوهر خودخواه

شوهر خودخواه یا زن خودخواه به ندرت احساسات و نیاز‌های همسرش را در نظر می‌گیرد، او همیشه می‌خواهد همه چیز مطابق با میل و نظر او پیش برود.

قطره ابداعی محقق ایرانی التهاب چشم را درمان می‌کند 06 مرداد 1403

قطره ابداعی محقق ایرانی التهاب چشم را درمان می‌کند

التهاب چشمی یکی از دلایل اصلی نابینایی در سراسر جهان است و قطره های چشمی کورتیکواستروئید(به عنوان مثال، قطره لوتپردنول اتابونات (LE) درمان اصلی آن به شمار می روند.

مراکز اسلامی هامبورگ هیچ نقطه ضعفی نداشته است 06 مرداد 1403

مراکز اسلامی هامبورگ هیچ نقطه ضعفی نداشته است

علیرضا شیخ‌عطار سفیر اسبق ایران در آلمان در رابطه با تعطیل شدن مرکز اسلامی هامبورگ و دفاتر آن و کشور آلمان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مرکز اسلامی ایران در هامبورگ یک مرکز قدیمی است که در سال ۱۳۳۲ از تجار ایرانی مقیم هامبورگ که اکثر آنها آذربایجانی و افراد متدینی بودند ه بعد از جنگ جهانی دوم تجارتی را در آلمان راه‌اندازی کرده بودند، به حضور آیت الله عظمی بروجردی رسیدند و در رابطه با خلا مرکزی برای فعالیت‌های دینی صحبت کردند.

پیش‌بینی شکستن رکورد گرما در ۲۰۲۴/ پاییز هم گرم خواهد بود 06 مرداد 1403

پیش‌بینی شکستن رکورد گرما در ۲۰۲۴/ پاییز هم گرم خواهد بود

احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هم‌اکنون در اوج گرمای تابستانه هستیم، گفت: هرساله در این بازه زمانی طبق اقلیم ایران دما در بالاترین حد ممکن خود قرار می‌گیرد، به عبارت دیگر تابستان‌های ایران در گنبد هوای گرم قرار دارد؛ در اقلیم هوای خاورمیانه پایدار می‌شود به همین دلیل به طور نرمال با بالاترین دمای چرخه سالانه مواجه می‌شویم.

همه مردم در معرض پرتوهای فرابنفش هستند/ اوج خطر UV چه ساعتی است 06 مرداد 1403

همه مردم در معرض پرتوهای فرابنفش هستند/ اوج خطر UV چه ساعتی است

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: همه مردم از طریق مواجهه با نور خورشید و برخی از منابع انسان ساخت در صنعت و موارد تفریحی در معرض پرتوهای فرابنفش هستند.

تدابیر لازم برای تامین آب پایدار زائران اربعین در مرز مهران 03 مرداد 1403

تدابیر لازم برای تامین آب پایدار زائران اربعین در مرز مهران

محمد محمدی ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: با توجه به اهمیت ویژه آب و آبرسانی در این فصل از سال در مراسم اربعین در استان ایلام شرکت آب و فاضلاب استان اقداماتی را انجام داده است.

advanced-floating-content-close-btn