بنده به عنوان کارگر بازنشسته ایران خودرو و کارشناس ارشد روابط بین‌الملل؛ قویا اعلام میکنم که چنین خبری مطلقا صحیح نیست چرا که در اعلام چنین جمع‌بندی مالی؛ معتقدم که مباحثی از جمله هزینه‌کردهای شرکت و سایر حقوق‌هایی که به سایر پرسنل غیرکارگری پرداخت می‌شود جدا نشده و این رقم‌های نجومی صرفا برای پرسنل زحمتکش […]

- شفاف‌سازی کلیدی برای افکار عمومی

بنده به عنوان کارگر بازنشسته ایران خودرو و کارشناس ارشد روابط بین‌الملل؛ قویا اعلام میکنم که چنین خبری مطلقا صحیح نیست چرا که در اعلام چنین جمع‌بندی مالی؛ معتقدم که مباحثی از جمله هزینه‌کردهای شرکت و سایر حقوق‌هایی که به سایر پرسنل غیرکارگری پرداخت می‌شود جدا نشده و این رقم‌های نجومی صرفا برای پرسنل زحمتکش کارگری این دو شرکت بزرگ و پیشتاز ذکر گردیده است؛ چرا اگر چنین رقم‌هایی پرداخت می‌شد که تقاضا برای استخدامی در این شرکت‌ها می بایست بالا می‌بود در حالی که چنین نیست (حداکثر یک سوم رقم اعلام شده به پرسنل کارگری داده می‌شود) با توجه به ساعات بالای کاری زیاد و فشار کاری بالا؛ و حقوق به نسبت کم؛ علاقه و رغبتی برای این بخش از مزدبگیران این شرکت‌های نامبرده بسیار کم می‌باشد.

اما نکته مهم دیگر این است که این اخبار نادرست موجب بدبینی و احساس نابرابری اجتماعی در بدنه توده مزدبگیران محترم زحمتکش کشورمان می‌گردد که علاوه بر احساس ناراحتی؛ موجب از دست رفتن اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی که اخبار صحیح را در جامعه منعکس می‌کنند؛ می‌گردد.
به نظرم لازم است که جهت دادن اطلاعات مالی؛ تمامی بخش‌های مالی (درآمدها و هزینه‌ها) به طور جداگانه و دقیق تبیین شود و از دادن اطلاعات کلی (مجموع عملکردهای مالی در قالب یک عدد مشخص) پرهیز گردد.
شفاف‌سازی اهرمی در جهت وحدت و همدلی تمامی آحاد ملت خواهد بود. اهرمی که اگر به درستی و به دور از سوءنیت بکار گرفته شود از خانه ملت گرفته تا پایین ترین رده‌های سیاسی؛ اقتصادی و اجتماعی جامعه؛ قطعا اثرات مبارکی داشته و جلوی خیلی از مشکلات احتمالی گرفته خواهد شد.

* کارشناس ارشد روابط بین‌الملل

منبع: خبـرآنلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.