به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، دکتر علی بیت اللهی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد: آمار جهانی نشان می دهد که حدود ۳-۵ درصد از کل پهنه های فرونشستی زمین دارای نرخ بالای ۱۰cm/year هستند، این در حالی است که در چندین استان کشور ما و در چندین پهنه از […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، دکتر علی بیت اللهی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد: آمار جهانی نشان می دهد که حدود ۳-۵ درصد از کل پهنه های فرونشستی زمین دارای نرخ بالای ۱۰cm/year هستند، این در حالی است که در چندین استان کشور ما و در چندین پهنه از گستره استان ها، نرخ فرونشست زمین بالای ۱۰ سانتی متر درسال است. بنا بر آخرین بررسی های اینجانب، در سطح کشوری آمار زیر قابل ارائه است:

۱-  در استان های کرمان، البرز، تهران، گلستان، قم و همدان نرخ فرونشست زمین در یک یا چند پهنه بالای ۲۰ سانتی متر در سال است.

۲-  در استان های آذربایجان شرقی، فارس، قزوین، سمنان، خراسان رضوی و اصفهان نرخ فرونشست زمین در یک یا چند پهنه بین ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر در سال می باشد.

۳-  در استان های آذربایجان غربی، یزد، کردستان، لرستان، زنجان، کرمانشاه و مازندران، فرونشست زمین دارای نرخ ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر در سال در یک یا چند محدوده است.

۴-  در استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، اردبیل و خراسان جنوبی در یک یا چند پهنه، فرونشست زمین دارای نرخی بین ۵ تا ۱۰ سانتی متر درسال است.

۵-  در استان های ایلام، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویر احمد نرخ فرونشست زمین در یک یا چند پهنه بین ۳ تا ۵ سانتی متر در سال برآورد شده است.

۶-  در استان گیلان، تا این تاریخ فرونشست زمین شناسائی نشده است. 

 

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.