مدیران امروزی و شعار‌های انتخاباتی گذشته
مدیران امروزی و شعار‌های انتخاباتی گذشته

محمد علی فیاض بخش: سعدیِ جان در حکایتی شیرین قریب به این مضمون آورده که: شخصی بدصدا در گذرگاهی قرآن می‌خواند. حکیمی وی را گفت:  برای این تلاوت چه میزان اجرت ستانده‌ای؟ گفت: هیچ؛ برای خدا می‌خوانم. گفت: برای خدا نخوان!گر تو قرآن بدین نمَط خوانیببری رونق مسلمانی برخی پرگویان و زیاده‌نویسان، بر این باورند […]

- مدیران امروزی و شعار‌های انتخاباتی گذشته

محمد علی فیاض بخش: سعدیِ جان در حکایتی شیرین قریب به این مضمون آورده که: شخصی بدصدا در گذرگاهی قرآن می‌خواند. حکیمی وی را گفت:  برای این تلاوت چه میزان اجرت ستانده‌ای؟ گفت: هیچ؛ برای خدا می‌خوانم. گفت: برای خدا نخوان!
گر تو قرآن بدین نمَط خوانی
ببری رونق مسلمانی

برخی پرگویان و زیاده‌نویسان، بر این باورند که اگر نگویند و ننویسند، یا کم گویند و به اختصار نویسند، ثُلمه‌ای بر عالَم اسلام وارد می‌آید. زین روی و از سر حسن نیّت و خیراندیشی امّت (!) با صدایی نه چندان دلنشین در گذرگاه‌ها روزانه و شبانه به تلاوت آیاتِ خودبافته و ترجیعاتِ خودسروده مشغول‌اند؛ مبادا از سکوتشان زمین بلرزد و سماوات از هم بشکافد!

در روزگاری که نه تنها سرزلف ارزاق عمومی، بلکه خرمن گیسوی زیست اکثر مردمان به سعود و نزول ارز‌های خارج مرز و طلا‌های استخراج‌نشده‌ی معادن وابسته‌است، چه خوش است دل تلاوت‌گرانِ صبحگاهی و شبانگاهی، که یکی از چین مثالِ درآمد سرانه‌ی یک‌دلاری می‌آورَد و دیگری همچنان نوسانات ارزی را به ازمابهتران سابق منتسب می‌کند و آن که دامنش به کلی از هر عیب و علتی پاک است، دولتمردان لاحق و لایق فعلی اند.

ما اقتصادنخوانده‌ها این‌مقدار عقل و انصاف داریم، که مسبب همه‌ی اختلالات اقتصادی و مشکلات معیشتی امروز را یکسره به پای مدیریت فعلی- با همه‌ی، اما و اگر‌هایی که دارد- نگذاریم و فی‌الجمله، ده‌ها عامل پیدا و پنهان خارج از مرزهامان را نیز دخیل بشماریم. انصاف آن است که در عوض، مدیران امروزی نیز یاد شعار‌های انتخاباتیشان باشند، که ده‌درصد مشکلات را مرتبط با تنگنا‌های تحریم می‌دیدند و باقی را به سر زلف مدیریت ناکارآمد گره می‌زدند. چه شد که امروز در این وانفسای اقتصادی، نه حرف آن روزشان را پس می‌گیرند و نه ید بیضایی را در مدیریت و تدبیرشان نمایان می‌کنند؟!

اگر به زعم امروزیان، دیروزیان در چشم خلایق شعبده می‌کردند و ریسمان را به جای مار می‌فروختند، چرا امروزیان عصای موسویشان را نمی‌فکنند؟ تا هم مؤمنان را به غَنج آورند و هم ساحران را به رنج؟

منبع: اطلاعات انلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.