احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات امیر قلعه‌نویی، سرمربی و کلیه اعضا تیم ملی که قریب به ۱۱ ماه در اردوها، مسابقات تدارکاتی و رسمی نهایت تلاش را مصروف داشته و انسجام بسیار مطلوبی داشتند و مضافا با اعلام حمایت از وی و با اشاره به اینکه قرارداد سرمربی تیم […]

- پشت پرده تمدید قرارداد قلعه‌نویی با فدراسیون فوتبال

احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات امیر قلعه‌نویی، سرمربی و کلیه اعضا تیم ملی که قریب به ۱۱ ماه در اردوها، مسابقات تدارکاتی و رسمی نهایت تلاش را مصروف داشته و انسجام بسیار مطلوبی داشتند و مضافا با اعلام حمایت از وی و با اشاره به اینکه قرارداد سرمربی تیم ملی تا پایان جام جهانی آینده خواهد بود افزود: فدراسیون فوتبال از راهبرد اتخاذ شده توسط سرمربی تیم ملی مبنی بر جوانگرایی در تیم ملی استقبال می‌کند و به همین منظور از وی خواسته شده که در اسرع وقت نسبت به تدوین و ارائه برنامه مدون و عملی خود اقدام کند.

پشت پرده تمدید قرارداد فدراسیون فوتبال با امیر قلعه‌نویی هم در نوع خود جالب است. جدا از اینکه فدراسیون فوتبال به امیر قلعه‌نویی قول داده بود، در صورت صعود به نیمه نهایی قرارداد وی را تمدید خواهد کرد، حذف تیم های مدعی از جمله کره‌جنوبی، ژاپن و عربستان پیش از حذف ایران در تمدید قرارداد امیر قلعه‌نویی تاثیر گذار بود.

نمونه اش وزیر ورزش و جوانان یعنی کیومرث هاشمی در این باره می‌گوید: قدرت‌های بزرگ فوتبال آسیا در این جام حذف شدند و هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که اردن و قطر به دیدار نهایی راه یابد و این از جذابیت‌های فوتبال است.

نکته دیگر که موجب تمدید قرارداد امیر قلعه‌نویی شد، تصمیم مشابه از سوی دیگر فدراسیون‌های ملی بود. به طور مثال فدراسیون فوتبال ژاپن بعد از شکست این تیم در برابر ایران و حذف از جام ملت‌ها اعلام کرد: هاجیمه موریاسو در سمت خود باقی می‌ماند. هم چنین قرار است یورگن کلینزمن در تیم ملی کره جنوبی و مانچینی در تیم ملی عربستان به فعالیت خود ادامه دهند. اینها دلایل تاثیر گذار در تمدید قرارداد امیر قلعه‌نویی از سوی فدراسیون فوتبال بود.

منبع: خبـر ورزشی