به گزارش زیرنویس،به گفته سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر قیمت‌گذاری دستوری و پرداخت ارز به‌صورت قطره‌چکانی در نیمه اول سال گذشته از عوامل موثر بر کمبود تایر سواری است. فارس در خبری نوشت:سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر افزود: مشکلاتی که در زمینه تولید و عرضه تایرهای سواری در کشور وجود دارد مربوط به رینگ‌های ۱۳ […]

- لاستیک سواری چرا در بازار کم است؟

به گزارش زیرنویس،به گفته سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر قیمت‌گذاری دستوری و پرداخت ارز به‌صورت قطره‌چکانی در نیمه اول سال گذشته از عوامل موثر بر کمبود تایر سواری است.

فارس در خبری نوشت:سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر افزود: مشکلاتی که در زمینه تولید و عرضه تایرهای سواری در کشور وجود دارد مربوط به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ است که تقاضا نسبت به سایر رینگ‌ها برای آن‌ها بیشتر است.

ی به دو علت کمبود رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ در بازار اشاره کرد و اظهار داشت: اول اینکه در سال گذشته به کارخانجات تولیدی به صورت قطره چکانی ارز پرداخت شد و عدم تامین به موقع ارز کارخانجات تایر موجب افت شدید تولید شد

تنها افزود: دوم اینکه قیمت گذاری در مورد این تایرها به گونه‌ای است که تولید تایرهای سواری با سایزهای ۱۳ و ۱۴ برای کارخانجات مقرون به صرفه نبوده و نیست و در نتیجه تولید کنندگان در سال گذشته عمدتا تایرهایی با سایزهای دیگر که صرفه اقتصادی داشت تولید کردند.

وی بیان داشت: پیرو مشکلاتی که در خصوص تولید و توزیع لاستیک سواری در سال گذشته به وجود آمد دولت تعرفه واردات لاستیک سواری را کاهش داد و به واردات ارز تخصیص داد تا وارد کنندگان با واردات کمبود تولید داخل را جبران کنند.

خنگوی انجمن صنفی صنعت تایر اظهار داشت:، اما تامین نیاز داخلی با واردات نیز محقق نشد، زیرا وارد کنندگان نیز به علت عدم صرفه اقتصادی واردات رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ رغبتی به واردات این لاستیک‌ها با این سایز نداشتند و بیشتر تایرهای وارد کردند که تولید کنندگان داخلی آن را تولید می‌کردند و نیازی به واردات آن نبود.

تنها اظهار داشت: با توجه به اینکه کاهش تعرفه واردات لاستیک خودروی سواری در راستای تامین نیاز داخلی صورت گرفت و از آنجا که کمبود بازار نیز مربوط به لاستیک‌های سواری سایزهای ۱۳ و ۱۴ بود بنابراین وزارت صمت ابتدا باید تولید کنندگان را ملزم به واردات یک و نیم تا دو میلیون حلقه لاستیک سواری با رینگ‌های مذکور می‌کرد و سپس به وارد کنندگان اجازه می‌داد تا لاستیک با سایزهای دیگر وارد کنند.

وی گفت: دولت تعرفه ۳۶ درصدی واردات لاستیک را در سال گذشته به کمتر از ۱۰ درصد کاهش داد و به وارد کنندگان ارز تخصیص داد.

سخنگوی انجمن صنعت تایر اظهار داشت: در بازار در خصوص لاستیک سواری با سایزهایی غیر از ۱۳ و ۱۴ رقابت شدیدی وجود دارد و عمده مشکلات در بخش تایر سواری مربوط به رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ است.

وی بیان داشت: وزیر صمت قول داده است که تایر سواری را از شمول قیمت گذاری خارج کند که اگر این اتفاق محقق شود، مشکلی دیگر در زمینه تولید و عرضه وجود نخواهد داشت.

تنها افزود: نیاز کشور سالانه ۲۴ میلیون حلقه تایر سواری است در حالی که سال گذشته ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک سواری در کشور تولید شد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای تولید، گفت: یکی از طرح‌های توسعه‌ای تولید لاستیک سواری در کشور که ۱۰۰ درصد آماده بهره‌برداری است تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک سواری از ۱۵ هزار تن ماده اولیه است که با این طرح دو میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه ه تولیدات کشور تا پایان سال اضافه می‌شود.

وی بیان داشت: طرح توسعه‌ای دیگری نیز وجود دارد که تا پایان سال محقق می‌شود البته پیش بینی ما تولید ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک سواری در سال ۱۴۰۳ است که بر این اساس یک میلیون حلقه مازاد نیاز را صادرات خواهیم داشت.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر گفت: مردم برای تامین لاستیک با قیمت مصوب می‌توانند به نمایندگان توزیع مراجعه کنند، همچنین چند کارخانه درصدی از تولیدات خود را به صورت روزانه بصورت اینترنتی عرضه می‌کنند و علاوه بر آن عرضه لاستیک از طریق سامانه‌های که وزارت صمت تعیین کرده انجام می‌شود.

۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.