بازی همستر کامبت در تلگرام چیست؟ /آیا قرار هست میلیاردر شویم؟
بازی همستر کامبت در تلگرام چیست؟ /آیا قرار هست میلیاردر شویم؟

کمتر از یک ماه است که دوباره موضوع رمز ارزها با همه‌گیر شدن بازی همستر کامبت سر زبان‌ها افتاده و سئوال‌های بسیاری را در این زمینه ایجاد کرده است.

به‌گزارش زیرنویس، حدود یک ماه قبل بود که خبر لیست شدن نات کوین تلگرام، بار دیگر موجی از گفتگوها درمورد رمز ارزها و کوین‌های دیجیتال را در فضای مجازی کشور ایجاد کرد.

ماجرای بازی همستر کامبت چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده و سریع به خلاصه موضوع بپردازیم باید بگوییم، تلگرام در رقابت با سایر پلتفرمها، از رمز ارز مخصوص به خود رونمایی کرد و مدتی بعد  موضوع رسمیت گرفتن مبادله این رمز ارز سر و صدای زیادی ایجاد کرد.

 در واقع وقتی یک پروژه ایردراپ (ارز دیجیتال رایگان توزیع شده) در صرافی‌های رمز ارز لیست می‌شود امکان خرید و فروش پیدا کرده و دارای ارزش می‌گردد.

همین جرقه کافی بود تا پروژه‌های مشابه نات کوین  در قالب یک سری بازی‌های کریپتویی در بستر  کانال‌های تلگرامی کلید بخورند و “همسترکامبت” یکی از این پروژه‌ها  در قالب یک ربات تلگرامی بود که ظرف کمتر از ۱۰ روز با یک فضای سازی غیر منتظره طیف گسترده ای از دنبال کنندگان را به سمت خود کشاند.

بازی کریپتویی همستر کامبت (Hamster Kombat)

این تبلیغات غیر متمرکز در فضای مجازی و واقعی تا جایی پیش رفت که در یکی دو روز گذشته پیامهای متعدد JOINED TO TELEGRAM   برای کاربران سنتی تر تلگرام  تعجب برانگیز شد.
به نظر می رسد تحت تاثیر فضای تبلیغاتی بسیاری از کاربران برای کسب درامدهای نجومی و ساده متقاضای استفاده از این فضای جدید و ناشناخته شده اند.

همستر کامبت چیست؟

در دنیای پرهیاهوی بازی‌های کریپتویی، همستر کامبات در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۴ (۶ فروردین ۱۴۰۳) راه‌اندازی شد. این پروژه توجهات زیادی را در جامعه‌ی ارز دیجیتال به‌ خود جلب کرد و پس‌ از ۱۱ روز از راه‌اندازی اولیه به رکورد قابل‌ توجه یک میلیون کاربر رسید که تعداد آن‌ها هر روز بیشتر می‌شود. Hamster Kombat طبق ادعای سازندگانش تاکنون بیش‌ از ۶۰ میلیون کاربر و ۲۴ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

همستر کمبات یک بازی تلگرامی است که کاربر در آن می‌تواند فقط با ضربه‌زدن ساده روی نمایشگر گوشی خود، سکه‌های مجازی کسب کند؛ سکه‌هایی که احتمال تبدیل به ایردراپ و در نهایت تبدیل به پول واقعی را دارند. البته قیمت همستر کامبت تا زمانی‌ که این پروژه در صرافی‌ها لیست نشود، مشخص نخواهد بود.

هرچند درحال‌حاضر همستر کامبت فقط یک بازی است، احتمال ایردراپ آن وجود دارد. این یعنی احتمال دارد افرادی که سکه‌های داخل بازی را جمع‌آوری می‌کنند، در طول TGE (رویداد ایجاد توکن) واجد شرایط ایردراپ شوند. به‌ بیان دیگر در صورت لیست‌شدن پروژه در صرافی‌ها، قیمت ارز همستر با هر نرخی که سازندگان آن مناسب بدانند، تعیین خواهد شد و در آن‌صورت امکان فروش سکه‌ها و تبدیل آن‌ها به پول واقعی فراهم خواهد شد.

نکته‌ی مهم دیگر اینکه طبق اعلام توسعه‌دهندگان Hamster Kombat، توکن این پروژه بر بستر بلاک چین TON ایجاد خواهد شد.

ربات تلگرامی همستر کامبت

بازی همسترکامبت تلگرام

بازی همستر تلگرام

به‌گزارش زیرنویس، به صورت خلاصه اینکه، بعد از ملحق شدن به ربات تلگرامی همستر کامبت، گزینه های متنوعی از کلیک مستقیم تا بازی‌های معمایی ساده برای  جمع اوری کوین‌ها بی ارزش در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

به نظر می رسد انگیزه اصلی حضور اقشار مختلف در این فضا کسب درامد ساده به واسطه تبلیغاتی وسیعی باشد که از سمت کانال های تلگرامی آغاز شده است.
هرچند مدل درامد زایی این سازکار  فعلا مبهم است اما تحت تاثیر یک فضای روانی  همه گیر تقاضای چشم گیر برای عقب نماندن از کسب کوین های رایگان فعلا بی ارزش ایجاد شده است.

همانطور که مشخص است، این موضوع در کنار درآمد مبهم و نامعلوم هزینه‌هایی هم به کاربران تحمیل می‌کند.

 فعلاً با توجه به فیلتر بودن تلگرام در کشور تقاضای فیلتر شکن ها بار دیگر صعودی شده و زمینه ای تازه برای سودجویی صاحبان این کسب کارها ایجاد شده است.

به‌گزارش زیرنویس، همچنین نباید از اتلاف وقتی که این بازی های کریپتویی به کاربران برای بازدهی که آینده آن مشخص نیست تحمیل می‌کند غافل شد، از سوی دیگر به نظر می‌رسد  جدای از استهلاک گوشی‌های تلفن همراهی که سالیانه تا ۳ میلیارد دلار صرف واردات آنها می شود از هزینه های سر سام آور  اشغال پهنای باند اینترنت کشور نیز غافل شد.

به نظر می رسد با توجه به اهمیت ابعاد اجتماعی و اقتصادی موضوع دستگاه‌های مرتبط در دولت هم بایستی در این خصوص شفاف سازی کنند.

بر همین اساس وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی و سایر دستگاه های تخصصی بایستی با تشریح ابعاد مختلف موضوع  برای مردم  در مورد پدیده های جدیدی که در حوزه فضای مجازی ایجاد می‌شود اقدام کنند.

آیا همستر ارزش امتحان کردن دارد؟

اگر به‌دنبال بازی کریپتویی ساده، اعتیادآور و با پتانسیل کسب درآمد هستید، Hamster Kombat قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد. این بازی به‌سرعت در حال رشد است و به‌نظر می‌رسد روند روبه‌رشد آن در آینده همچنان ادامه یابد. بااین‌حال، باید اشاره کنیم هیچ تضمینی برای کسب درآمد واقعی در بازی‌های کریپتویی وجود ندارد و پیشنهاد می‌کنیم همیشه قبل از سرمایه‌گذاری در هر بازی کریپتویی، تحقیقات خود را انجام دهید.

آیا همستر کامبت قانونی است؟

آیا همستر کامبت قانونی است؟

از آن جایی‌که همستر کامبت ابتدای راه خود هست؛ اینکه قانونی باشد یا کلاه‌برداری هنوز مشخص نیست.

منبع: تسنیم

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.