کارنامه سیاه صهیونیست‌ها؛ از کشتار خانوادگی تا شکنجه کودکان
کارنامه سیاه صهیونیست‌ها؛ از کشتار خانوادگی تا شکنجه کودکان

با آغاز عملیات طوفان الاقصی به عنوان مهمترین عملیات پیروزمندانه فلسطینی‌ها علیه متجاوزان صهیونیستی آنچه که به عنوان مهمترین هدف از این عملیات غرور آفرین مطرح شد، لبریز شدن کاسه صبر فلسطینی‌ها در قبال چند دهه ترور، کشتار، تخریب، محاصره، شکنجه و هتک حرمت مسجدالاقصی بود. در حالی که برخی از رسانه‌های غربی و آمریکایی […]

- کارنامه سیاه صهیونیست‌ها؛ از کشتار خانوادگی تا شکنجه کودکان

با آغاز عملیات طوفان الاقصی به عنوان مهمترین عملیات پیروزمندانه فلسطینی‌ها علیه متجاوزان صهیونیستی آنچه که به عنوان مهمترین هدف از این عملیات غرور آفرین مطرح شد، لبریز شدن کاسه صبر فلسطینی‌ها در قبال چند دهه ترور، کشتار، تخریب، محاصره، شکنجه و هتک حرمت مسجدالاقصی بود.

در حالی که برخی از رسانه‌های غربی و آمریکایی به دنبال نشان دادن چهره مظلوم صهیونیست‌ها و شهرک نشینان هستند نگاهی بر گوشه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین حقیقت رویارویی دو جبهه حق و باطل را عیان می‌نماید.

شروع جنایات صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین از روز نکبت

فلسطین بر اساس یک توطئه وحشتناک غربی با سردمداری انگلیس در دهه ۴۰ قرن بیستم، از ملت آن، غصب و به زور سلاح و کشتار و فریب، به جماعتی که عمدتاً از کشور‌های اروپایی مهاجرت داده شده‌اند، واگذار شد. این غصب بزرگ که در آغاز با کشتار‌های جمعیِ مردم بی‌دفاع در شهر‌ها و روستا‌ها و راندن مردم از خانه و کاشانه خود به کشور‌های هم‌مرز همراه بود، در طول بیش از هفت دهه همچنان با همین جنایت‌ها ادامه یافته است.

با شروع اشغال رسمی فلسطین در بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ بیش از ۵۳۰ شهر و روستای فلسطینی تخریب شد. بسیاری از این تخریب‌ها به این دلیل رخ می‌داد که فلسطینی‌های آواره نتوانند به خانه‌های خود بازگردند. در طول ۷۵ سال اخیر بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی با گلوله مستقیم به شهادت رسیده و یک میلیون نفر نیز دستگیر شدند.

در تاریخ ۱۵ مه ۱۹۴۸ گروه‌های تروریستی یهودی شامل هاگانا و اشترن و پالماخ که تحت نظارت و آموزش انگلیسی‌ها بودند حملات وحشیانه خود را به شهر‌ها و روستا‌های فلسطینی آغاز کردند. طبق آمار موجود، بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی یعنی نزدیک به نیمی از جمعیت فلسطینیان در آن زمان از خانه و کاشانه خود آواره شدند و ۴۰۰ تا ۶۰۰ روستای فلسطینی کاملاً تخریب شد.

فلسطینی‌هایی که در روز نکبت از سرزمین خود آواره شدند به کشور‌های همسایه همچون اردن و مصر و لبنان و سوریه رفتند و تا امروز در اردوگاه‌های آوارگان زندگی می‌کنند و منتظر روز بازگشت هستند.

لیست سیاه جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین

رژیم غاصب صهیونیستی از ابتدای قرن بیست جنایات زیادی را در این سرزمین مرتکب شدند که در مواردی می‌توان گفت در طول تاریخ بشر کم نظیر یا بی‌نظیر بوده است.

جنایات صهیونیستی تا حدی بوده که رسانه‌های جهان تنها قادر بودند بخش ناچیزی از آن را گزارش دهند و انبوه دیگری از این جنایات در سینه ملت فلسطین و در حافظه تاریخی زنان و مردان و کودکان آن ذخیره شده است.

از کشتار‌های دسته جمعی مردم و ویران کردن خانه‌ها و مزارع آنان و دستگیری و شکنجه‌ی مردان و زنان و حتّی کودکان آنان، تا تحقیر و توهین به کرامت این ملت و سعی در نابودی و هضم آن در معده‌ی حرامخوار رژیم صهیونیستی، و تا حمله به اردوگاه‌های آنان در خود فلسطین و در کشور‌های همسایه که میلیون‌ها آواره را در خود جای داده است. صبرا شتیلا، دیر یاسین تنها بخشی از جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین است.

جنایت دیریاسین از کشتار زنان و مردان تا دریدن شکم زنان باردار

نهم آوریل، هفتاد و پنجمین سالروز کشتار فجیع روستای «دیر یاسین» در غرب بیت‌المقدس است. آمار مختلفی از تعداد شهدا وجود دارد، از ۲۵۰ تا ۳۶۰ نفری که بسیاری از آن‌ها زن و کودک بودند و با خونسردی تمام به دست صهیونیست‌ها قتل عام شدند.

کشتار در سحرگاه نهم آوریل ۱۹۴۸ به دست تروریست‌های «ایتسل» و «لیحی» که مورد حمایت سازمان تروریستی «هگانا» بودند انجام شد، جنایتکارانی که بعد‌ها هسته مرکزی ارتش را تشکیل دادند.

به گفته منابع فلسطینی، تروریست‌های یهودی گمان می‌کردند که اهالی روستا که ۷۵۰ نفر بودند، از ترس و واهمه خانه‌هایشان را رها کرده و فرار کنند، اما مقاومت اهالی بهانه شد تا صهیونیست‌ها از کشته‌ها پشته‌ها بسازند.

همچنین طبق گزارش‌ها، صهیونیست‌های جنایتکار، اقدام به مثله کردن بدن مطهر برخی اهالی کردند، حتی شکم زنان باردار را برای شرط بندی بر روی جنسیت جنین می‌دریدند. حدود ۲۵ نفر از مردان روستا را سوار اتوبوس کردند و مانند ارتش روم در گذشته در خیابان‌های بیت‌المقدس گرداندند و سپس آن‌ها را با تیراندازی اعدام کردند. صهیونیست‌ها همچنین پیکر شهدا را روی هم تلنبار کرده و آن‌ها را به آتش کشیدند.

جنایت صبرا و شتیلا

رژیم صهیونیستی در سپتامپر ۱۹۸۲ جنایت دیگری را در کارنامه سیاه خود به ثبت رساند. اردوگاه‌های «صبرا و شتیلا» دو اردوگاه از مجموع ۱۲ اردوگاه محل اسکان آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان بودند. این رژیم جعلی از شانزدهم تا هجدهم سپتامبر ۱۹۸۲ کشتاری در این اردوگاه‌ها به راه انداخت که تعداد قربانیان آن بیش از دو هزار نفر اعلام شد. برخی منابع حتی شمار قربانیان را بین سه تا پنج هزار نفر تخمین زدند. این جنایت را نظامیان صهیونیست به فرماندهی «آریل شارون» وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی و نیرو‌های «فالانژ» لبنان انجام دادند و بیشتر کشته‌ها از زنان و کودکان و سالمندان بود.

یکی از شاهدان این ماجرا به گوشه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها اشاره می‌کند:

ام عباس می‌گوید که دیده است به یک زن دیگر که حامله بود حمله کردند و بچه را از شکمش بیرون آوردند. او که در ابتدای یک کوچه باریک نشسته، به یاد می‌آورد که چگونه «یک بولدوزر اجساد را بیل می‌زد و در گودالی عمیق روی هم می‌ریخت.»

برخی از کشتار‌های دسته جمعی ملت فلسطین در سرزمینشان به دست صهیونیست‌ها در سال ۱۹۴۸ م رخ داده که شامل؛ کشتار فلسطینی‌ها در سلمه، بیار عدس، طبریا، حیفا، قدس، عکا، یافا، صفد و بیسان است.

جنگ ۲۰۰۸ غزه برگه سیاهی از دفتر جنایات صهیونیست‌ها

یکی دیگر اقدامات اسرائیل در کشتار مردم مظلوم فلسطین، مربوط به بحران غزه است. حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۰۸ است که به کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی بی‌گناه منجر شد.

با وخیم شدن اوضاع انسانی در نوار غزه، شورای امنیت سازمان ملل متحد، به صورت فوق العاده تشکیل جلسه داد، اما پس از سه دور مذاکره فشرده، به دلیل حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی، حتی نتوانست یک بیانیه هم صادر کند.

جنگ ۲۰۱۴ غزه

در این جنگ رژیم صهیونیستی ۵۰ روز به صورت بی‌امان به غزه حمله کرد و در خلال این یورش بیش از ۱۰ هزار نفر مجروح و بیش از ۲ هزار نفر به شهادت رسیدند که بیش از ۵۷۰ نفر آن‌ها کودک بودند.

از آن زمان تاکنون مردم مظلوم ساکن غزه که در محاصره شدید به سر می‌برند در زمینه بهداشتی و درمانی و غذاو دارو و سوخت با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. علاوه بر زندگی در کنار خرابه‌های ناشی از جنگ نبود برق به دلیل نابودی زیر ساخت‌ها زندگی را بر مردم این منطقه بویژه برای زنان و کودکان و افراد بیمار بویژه بیمار‌هایی که دارای بیماری صعب العلاج هستند بسیار دشوار کرده است.

شکنجه زندانیان فلسطینی از روش شبح تا ضربه زدن به اعضای بدن

رژیم صهیونیستی که در ۲۲ اکتبر ۱۹۸۶ کنوانسیون منع شکنجه را امضا نموده و در ۳ اکتبر ۱۹۹۱، آن را تصویب کرد. در طی چندین دهه به کرات و مستمراً به ابزار شکنجه نظامیان و غیرنظامیان فلسطینی توسل جسته است.

یکی از شیوه‌های رایج شکنجه در زندان‌های اسرائیل روش شبح است که بسیار دردناک است. براساس آمار، ۸۷ درصد از بازداشت شدگان این شکنجه را چشیده‌اند. در این روش شخص بازداشت شده برای مدتی طولانی آویزان می‌شود. از شیوه‌های دیگری که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، نشاندن زندانی بر روی یک صندلی کج است تا فشار فزاینده‌ای بر ستون فقرات او وارد شود. ضربه زدن به سینه و اعضای حساس بدن، تکان دادن شدید تا حد بهم ریختگی روانی و بی‌هوشی در اثر تکان خوردن مغز و لخت کردن شخص در سرمای شدید در وسط برف‌ها و ریختن آب سرد بر روی بدن از دیگر روش‌های شکنجه صهیونیستی است.

کودکان فلسطینی که هرگز کودکی نکردند

یکی از مظلومیت‌های تاریخ ملت فلسطین جنایت صهیوینست‌ها علیه کودکان است. کودکانی که به دلیل تجاوز‌های صهیونیستی از دوران کودکی خود بهره‌ای نبردند و در طول حیات خود شاهد صحنه‌های دلخراش کشتار والدین و یا اسارت آن‌ها و نابودی خانه و مدارسشان بودند. در این بین کودکانی نیز هستند که زندان و شکنجه را در دورام کودکی تجربه کردند.

تنها در یک آمار، یک مؤسسه حقوقی بین المللی پس از دیدار با ۴۵۰ کودک فلسطینی که طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده اند، اعلام کرد که ۹۶ درصد از آن‌ها به طور دست و پا بسته و ۸۱ درصد با چشمانی بسته زندانی شده اند؛ ۶۰ درصد از این کودکان مورد آزار و شکنجه‌های بدنی قرار گرفته و ۴۹ درصد نیز از دشنام‌های صهیونیست‌ها در امان نبودند.

کشتار غیرنظامیان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها

رژیم صهیونیستی در دو روز اخیر در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی به جای مبارزه با مجاهدان و مبارزان نظامی مثل همیشه دست به قتل عام زنان و کودکان و هدف قرار دادن ساختمان‌های مسکونی زده است.

به نقل از رسانه‌های فلسطینی، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تا این لحظه ۳۱۳ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسیدند. این وزارتخانه شمار مجروحان را هم ۱۹۹۰ نفر اعلام کرد. در بین این شهدا ۲۰ کودک فلسطینی نیز دیده می‌شوند.

پایان سخن

نکته مهم در رخ داد جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین همکاری دولت‌های غربی بویژه آمریکا و برخی از سران کشور‌های مرتجع عربی و خائن به آرمان فلسطین با این رژیم جعلی است. در بسیاری از جنایات صهیونیست‌ها از آغاز تاکنون دست رژیم‌های عربی و یا برخی از دول غربی و آمریکا در تحقق این جنایات آشکار است. از کمک‌های نظامی و اطلاعاتی گرفته تا سکوت در مجامع بین المللی در قبال جنایات وحشتناک صهیونیست‌ها.

از این رو گروه‌های مقاومت فلسطین با اتکا بر خداوند و ایمان به حقانیت خود با کمک جبهه مقاومت در غرب آسیا خود را تجهیز نمودند تا آنجا که راهبرد دفاعی و نظامی فلسطینی‌ها از سنگ به موشک و پهپاد توسعه پیدا کرد و امروز به جای اتخاذ تاکتیک دفاعی تاکتیک تهاجمی را برگزیدند، به طوری که دشمن صهیونیستی را غافلگیر کردند. چرا که کاسه صبر فلسطینی‌ها سرازیر شده و آن‌ها خواهان آزادی قدس شریف و تمامی سرزمینشان از لوث صهیونیست‌ها هستند.

منبع: مهر

+