به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نامی، همرزم شهید طهرانی مقدم با حضور در برنامه صبحگاهی امروز یکشنبه ۲۱ آبانِ سلام تهران شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران از اراده بالا و روحیه مقتدر شهید طهرانی مقدم سخن گفت. نامی گفت: موشک‌های ما در کنار قدرت بازدارندگی، قدرت تهاجمی دارد. بنا بر تصور برخی از سیاسیون، […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نامی، همرزم شهید طهرانی مقدم با حضور در برنامه صبحگاهی امروز یکشنبه ۲۱ آبانِ سلام تهران شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران از اراده بالا و روحیه مقتدر شهید طهرانی مقدم سخن گفت.

نامی گفت: موشک‌های ما در کنار قدرت بازدارندگی، قدرت تهاجمی دارد. بنا بر تصور برخی از سیاسیون، رفتن به سمت موشک به معنای جنگ‌طلبی است.، در صورتی که با فضای موجود نظم جهانی که امروز مصداق بارز آن را در جنگ رژیم صهیونیستی با فلسطین می‌بینیم، فضایی برای مذاکره ارائه راه حل منطقی وجود ندارد. زبان این افراد قدرت نظامی و موشک است.

وی افزود: وقتی در جمهوری اسلامی از بازدارندگی حرف می‌زنیم، نه به جنگ‌طلبی، بلکه به صلح و امنیت اشاره می‌کنیم. جنگ ۸ ساله در ۳۱ شهریور آغاز شد چرا که ما توان نظامی لازم را نداشتیم. لذا توان بازدارندگی از اهمیت بسیاری برخوردار است. تفاوت قدرت دفاعی با قدرت بازدارندگی این است که با قدرت بازدارندگی، کشور وارد جنگ نمی‌شود. در این حالت دشمن می‌داند که اگر وارد جنگ شود، آسیب‌های بیشتری به نسبت دستاوردهای مد نظر در انتظار وی خواهد بود. لذا جرئت شروع جنگ را نخواهد داشت.

وی در مورد شهید طهرانی مقدم افزود: ایشان کسی بود که قدرت بازدارندگی را در برابر آمریکا و اسرائیل ایجاد کرد. یکی از کارهای بزرگ وی ارتقا قابلیت‌های موشکی با اتکا به تنوع و دقت بود. این موارد باعث شد که ما در بحث نقطه‌زنی که تاکید حضرت آقا نیز بود، امروز به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم.

همرزم شهید طهرانی مقدم گفت: رویکرد شهید طهرانی مقدم همواره بر این بود که کارهای سخت و دشوار با ساده‌ترین راه حل‌ها انجام شوند. ایشان این مساله را در عرصه موشکی پیاده‌سازی کرد. این رویکردی است که خوب است امروز مسئولین ما نیز در کار خود در نظر بگیرند.

وی در رابطه با منظومه فکری شهید طهرانی مقدم افزود: در سال ۱۳۶۷، زمانی که همکاری من با ایشان شروع شد، ایشان از من درخواست کرد که یکی از مجموعه‌های موشکی را راه‌اندازی کنیم. در همین راستا اولین سامانه تولید داخلی شروع به کار کرد. تصور ما بر این بود که اکنون در جنگ عقب هستیم، چرا که در مرحله تست شاهد این بودیم که موشک‌ها از آمادگی لازم برخوردار نبودند. با این حال شهید طهرانی مقدم با اعتماد به نفس و اراده تنها با اشاره به ایرادات، دستور رفع سریع آن‌ها را دادند. بعد از آن ما شاهد نتیجه‌بخشی این سامانه بود.

منبع: مـهر