شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد اما استقلال در فصل جاری با جواد نکونام توانسته است با کسب ۲۳ امتیاز از ۱۰ مسابقه صدرنشین لیگ برتر شود. اتفاقی که شاید خوشبین‌ترین هوادار استقلال هم تصورش را نمی‌کرد. جالب آن که از ابتدای لیگ بیست و سوم وحدت و همدلی خوبی میان پیشکسوتان استقلال و این […]

شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد اما استقلال در فصل جاری با جواد نکونام توانسته است با کسب ۲۳ امتیاز از ۱۰ مسابقه صدرنشین لیگ برتر شود. اتفاقی که شاید خوشبین‌ترین هوادار استقلال هم تصورش را نمی‌کرد. جالب آن که از ابتدای لیگ بیست و سوم وحدت و همدلی خوبی میان پیشکسوتان استقلال و این تیم به وجود آمده و جواد نکونام با اغلب آنها ارتباط مطلوبی ایجاد کرده است.

یکی از این پیشکسوتان، آتیلا حجازی فرزند زنده نام ناصر حجازی است که در خارج از کشور به سر می‌برد و چند روزی است در تهران به سر می‌برد. براین اساس راهی محل تمرین شد و عملکرد جواد نکونام و شاگردانش را به تماشا نشست. در همین ارتباط بد ندیدیم دقایقی با آتیلا حجازی هم کلام شویم.

چه شد که راهی محل تمرین استقلال شدید؟
استقلال خانه ماست و هراز گاهی دلمان برای تیم محبوب خودمان تنگ می‌شود. مدتی می‌شود به تهران آمده ام و می‌خواستم اواخرهفته گذشته به محل تمرین تیم بیایم اما استقلال با ذوب آهن بازی داشت و قسمت نشد. با جواد نکونام تلفنی صحبت کرده و هماهنگ کردیم روز پنج شنبه ملاقاتی داشته باشیم که واقعا دلچسب و لذت بخش بود.

مدت‌ها می‌شد که به کمپ مرحوم ناصر حجازی نیامده بودید. چه حسی از این بابت داشتید؟
حس فوق العاده و غیرقابل وصفی بود خاصه آن که از بولواری رد می‌شدیم که اسم ناصر حجازی را داشت و رسیدیم به کمپی که باز اسم پدرم روی آن بود. یک حس خوب، غرورانگیز و عالی بود که واژه‌ای برای توصیف آن پیدا نمی‌کنم. همان زمانی هم که این بولوار را به نام ناصر حجازی نامگذاری کردند گفتم کار قشنگی بود و هنوز هم خوشحالم هرچند جای خالی پدرم، مرحوم منصورخان پورحیدری، شادروان غلامحسین مظلومی‌و … هنوز احساس می‌شود. خداوند عمر طولانی به علی آقا جباری و حسن آقا روشن عنایت کند. اینها سرمایه‌های بزرگ استقلال هستند.

اگر بخواهید یک خاطره از پدرتان بگویید؟
خاطره که زیاد است همان طور که صحبت هم بسیار است اما من اهل حاشیه نیستم. پدرم عاشق استقلال، فوتبال و البته خانواده بود. راستی و درستی، صداقت و انسان بودن سرلوحه کار پدرم در زندگی بود که شاید نیازی به بازگو کردن آن نباشد. فوتبالدوستان پدرم را به خوبی شناخته و می‌شناسند.

بی رودربایستی می‌خواهیم نظر شما را در مورد جواد نکونام بدانیم؟
واقعیت امر این است که نه تنها استقلال بلکه فوتبال ایران نیازمند مربیان با دانش، کاربلد و جوانی است که در سطوح بالا هم توپ زده‌اند. جواد نکونام بازیکن استقلال و کاپیتان تیم ملی بوده که سال‌ها در لالیگا بازی کرده است ضمن آن که فردی جنتلمن و با شخصیت است و از مصاحبت با او لذت بردم. از نزدیک هم شاهد بودم که چند ساعت زودتر از تمامی بازیکنان سر تمرین آمد و حتی متوجه شدم چند ساعت بعد از شاگردانش محل تمرین را ترک کرد. از دیدن تمرین او هم لذت بردم که یک مربی کاربلد اسپانیایی هم به اسم یوسو در آن حضور داشت. نکته‌ای که حتما لازم می‌دانم به آن اشاره کنم چیدمان کادرفنی استقلال شامل بهزاد غلامپور، مهدی هاشمی‌نسب، محمد نوازی، حمید رجبی، کیانوش رحمتی و … است که جملگی کاربلد، شناخته شده و استقلالی هستند.

بیشتر بخوانید: نکونام: ناصر حجازی بهترین الگو برای همه ماست

آتیلا حجازی: نکونام جنتلمن و باشخصیت است/ هواداران از این استقلال حمایت کنند، نتیجه‌اش را می‌بینند

استقلال صدرنشین لیگ برتر شده و حالا به نظر می‌رسد انتظارات بالا رفته است؟
برخلاف انتظارات استقلال در فصل جاری نتایج خوبی گرفته اند اما نباید توقعات زیادی بالا برود. استقلال هواداران فهیمی دارد که از همان بدو کار جواد نکونام از او و تیمش حمایت کرده‌اند و اگر حمایت‌ها همین طور ادامه داشته باشد نتیجه‌اش را خواهند دید. نباید بی دلیل انتظارات را بالا برد و باید اجازه بدهیم این تیم در آرامش و بازی به بازی جلو برود. من خودم خیلی به این استقلال امیدوارم!

چه طور؟
این استقلال، جنگجو و مبارزه‌طلب است و به راحتی تسلیم نمی‌شود. این شاید بزرگ‌ترین نقطه قوت این تیم است ضمن آن که وحدت و همدلی بسیار خوبی هم نزد بازیکنان دیدند. همه این موارد را که کنار هم بگذارید متوجه می‌شوید این تیم می‌تواند حرف‌های زیادی برای زدن در فصل جاری داشته باشد.

دقایقی هم برای بازیکنان استقلال صحبت کردید. توضیحی می‌دهید؟
(با تواضع فراوان) واقعا خودم را در اندازه‌ای نمی‌دیدم که بخواهم برای بچه‌ها صحبت کنم اما لطف و محبت جواد نکونام بود. سرمربی تیم از من خواست دقایقی حرف بزنم و من هم فقط گفتم خودتان باشید کسی حریف شما نیست. خواستن توانستن است و این بچه‌ها هم تا به حال ثابت کرده‌اند می‌توانند هر غیرممکنی را ممکن کنند.

استقلال این هفته با فولاد خوزستان بازی دارد و بعد از آن باید در دربی به مصاف پرسپولیس برود. در این رابطه صحبتی ندارید؟
مهم‌ترین بازی استقلال همین فولاد خوزستان است. من با کادرفنی استقلال هم صحبت کردم و متوجه شدم بسیار حرفه‌ای فکر کرده و فعلا تمرکز آنها روی بازی با فولاد خوزستان است. استقلال این فصل خیلی هوشمندانه و بازی به بازی جلو می‌رود و این تفکر حرفه‌ای نیز نقطه قوت تیم است.

در پایان حرف ناگفته‌ای ندارید؟
فوتبال بالا و پایین دارد و آرزوی همه ما این است که استقلال تا پایان لیگ موفق باشد و هرگز پایین نباشد اما ماهیت ورزش همین است. موضوعی که دوست دارم عنوان کنم این است که از طرفداران استقلال خواهش می‌کنم تحت هر شرایطی از جواد نکونام و تیمش حمایت کنند.

منبع: خبـر ورزشی