به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس از وجود بحران انسانی گسترده در نوار غزه خبر داده و گفت که بسیاری از مردم این منطقه قربانی گرسنگی و بیماری شده‌اند. کامرون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود گفت: ما می‌خواهیم کمک‌های انسانی را از طریق گذرگاه […]

به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس از وجود بحران انسانی گسترده در نوار غزه خبر داده و گفت که بسیاری از مردم این منطقه قربانی گرسنگی و بیماری شده‌اند.

کامرون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود گفت: ما می‌خواهیم کمک‌های انسانی را از طریق گذرگاه رفح و اردن و گذرگاه‌های دریایی به نوار غزه برسانیم.

وی بدون اشاره به ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی و بویژه شورای امنیت در توقف جنایات و نسل کشی در غزه و همچنین با نادیده گرفتن کمک‌های سیاسی و دیپلماتیک کشورش به رژیم صهیونیستی در طول این جنگ مدعی شد که معیارهای دوگانه‌ای در خصوص جنگ اوکراین و غزه وجود ندارد.

کامرون ابراز داشت: اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و برای کاهش تعداد قربانیان غیرنظامی تلاش کند، ما باید روی ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه و آزادی تمامی گروگان‌ها تلاش کنیم.

سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که شورای امنیت باید مسئولیت خود را در قبال کشتار مردم در نوار غزه که قربانیان آن به مرز ۲۰ هزار نفر رسیده است، بپذیرد.

وی ابراز داشت: ما به دنبال هماهنگی‌های لازم برای رسیدن به بهترین راهکار جهت تأمین امنیت کشتیرانی در دریای سرخ هستیم.

شکری تأکید کرد که حوادث ۷ اکتبر نقطه آغاز این جنگ نبود، بلکه اشغالگری در اراضی فلسطین از سال ۱۹۶۷ وجود دارد. اقدامات میدانی حاکمیت تل‌آویو و گسترش شهرک‌سازی رسیدن به راه حل تشکیل دو دولت را غیر ممکن کرده است.

منبع: مـهر