به گزارش زیرنویس ،در هجدهمین جلسه ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار که در شهرستان سرخس برگزار شد؛ علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به روش‌های مقابله با گردوغبار، بیان کرد: در دولت مردمی و انقلابی خاکپوش‌های دوستدار محیط زیست جایگزین مالچ‌های نفتی شده است. وی […]

- مالچ‌پاشی ممنوع! - خبرآنلاین

به گزارش زیرنویس ،در هجدهمین جلسه ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار که در شهرستان سرخس برگزار شد؛ علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به روش‌های مقابله با گردوغبار، بیان کرد: در دولت مردمی و انقلابی خاکپوش‌های دوستدار محیط زیست جایگزین مالچ‌های نفتی شده است.

وی با اشاره به اینکه ما دیگر به دنبال مالچ نفتی نیستیم، افزود: خوشبختانه سازمان حفاظت محیط زیست کشور در فراخوانی که داده، شرکت‌هایی که در زمینه مالچ‌های دوستدار محیط زیست فعالیت می کنند را مورد بررسی قرار داده و در این فراخوان و بررسی‌ها محصولات دریافتی در سه سطح مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت دو مالچ خوب و سازگار با محیط زیست با طی همه مراحل توسط شرکت‌های دانش بنیان کشور با عبور از تمام فیلترها بعنوان مالچ‌های قابل توصیه در اجرا معرفی شده است.

سلاجقه تاکید کرد: ما این خاکپوش‌ها را به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم توصیه نموده ایم. بررسی سایر محصولات مرتبط با تثبیت کننده‌های خاک همچنان در دستورکار ستاد ملی گردوغبار قرار داشته و اگر محصول مناسب دیگری هم وجود داشته باشد پس از بررسی و عبور از مراحل ضابطه مربوطه استفاده خواهیم کرد.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، وی اضافه کرد: ما قرار نیست در کشور از مالچ نفتی استفاده کنیم و باید از مالچ‌هایی که دوستدار محیط زیست هستند استفاده کنیم.

۲۳۳۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]

25 اردیبهشت 1403

ماجرای پست جنجالی ایلان ماسک درباره بمباران تهران!

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل چندین شرکت و سومین فرد ثروتمند جهان در برنامه ایکس(توییتر) تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد منتشر کرد.