به گزارش زیرنویس از ایسنا مسعود ستایشی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت یک خبرنگار سابق گفت: بازداشت او به طور قطع و یقین هیچ ارتباطی با فعالیت رسانه‌ای وی ندارد. موارد مهمی در پرونده متشکله مطرح است و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است. وی درباره آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز و شرکت پتروشیمی […]

- واکنش سخنگوی قوه قضائیه به بازداشت یک خبرنگار

به گزارش زیرنویس از ایسنا مسعود ستایشی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت یک خبرنگار سابق گفت: بازداشت او به طور قطع و یقین هیچ ارتباطی با فعالیت رسانه‌ای وی ندارد. موارد مهمی در پرونده متشکله مطرح است و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز و شرکت پتروشیمی و اینکه آیا اقدامی برای دستگیری مرجان شیخ الاسلامی یکی از متهمان اصلی شرکت پتروشیمی شده است یا خیر؟ گفت: در پدیده شاندیز، مطالبات مردم و سهامداران در این شرکت جزو دغدغه‌های ما است؛ البته دادگستری کل خراسان رضوی اقدامات مناسب و موثری انجام داده است. گزارش را از دادگستری خراسان رضوی مطالبه کرده‌ام و به محض رسیدن گزارش آن را منعکس می‌کنم‌. دغدغه‌های مردم دغدغه‌های ما است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بازرگانی پتروشیمی گفت: در این پرونده صرف نظر از اسمی که گفتید، احکام ۵ نفر از متهمان اجرا شد و ۳ نفر در مرحله اجرای حکم است و در حال تحمل حبس اند و اعاده دادرسی ۳ نفر پذیرفته شده و پرونده به شعبه هم عرض ارسال شده و در حال رسیدگی است و ۴ نفر از محکومین تحت تعقیب‌اند و پیگیری‌های مجدانه‌ای برای دستگیری آنها می شود.

وی افزود: بخشی از عوائد مالی این پرونده وصول شده و بخشی دیگر در مرحله اجرای احکام و شناسایی اموال برای رد مال است و موجدانه پیگیری می شود. قسمتی از پرونده مفتوح است و با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده است. اتهام در پرونده مورد بحث مشارکت و معاونت در اخلال عمده و کلان اقتصادی از طریق اخلال در توزیع ارز صادرات محصولات پتروشیمی شرکت‌های تولید کننده است و اتهام برخی از متهمان تحصیل مال از طریق نامشروع است‌. پرونده‌های دادگاه‌های ویژه با جدیت و قاطعیت و منطبق با موازین شرعی و قانونی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اطلاع رسانی می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]

25 اردیبهشت 1403

ماجرای پست جنجالی ایلان ماسک درباره بمباران تهران!

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل چندین شرکت و سومین فرد ثروتمند جهان در برنامه ایکس(توییتر) تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد منتشر کرد.