صادق ضیاییان افزود: فعالیت سامانه بارشی سه شنبه (۷ آذر) در استان‌های ساحلی خزر شمال شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز ، برخی نقاط شمال غرب و غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی است و در این مناطق بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط سردسیر بارش برف رخ […]

- تداوم هوای برفی و بارانی در کشور/ شدت بارندگی در این استان‌ها

صادق ضیاییان افزود: فعالیت سامانه بارشی سه شنبه (۷ آذر) در استان‌های ساحلی خزر شمال شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز ، برخی نقاط شمال غرب و غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی است و در این مناطق بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط سردسیر بارش برف رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: از بعد از ظهر سه شنبه از سمت غرب از میزان ابرناکی و بارش کاسته می‌شود. شدت بارش در این روز در استانهای ساحلی خزر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: چهارشنبه (۸ آذر) در شمال شرق، برخی نقاط شرق و استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد سپس سامانه بارشی به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد؛ در پنج روز آینده در ساعات بعد از ظهر و شب در برخی نقاط استان هرمزگان و جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می.شود.

وی اضافه کرد: در روز سه شنبه در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد. سه شنبه دریای خزر و پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ آذر ماه) صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ‌ (۹ آذرماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا (۸ و ۹ آذرماه) بندر عباس با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بیشتر بخوانید:

بارش باران و کاهش دما در تهران/ سردترین منطقه استان اینجاست

۲۳۳۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]

25 اردیبهشت 1403

ماجرای پست جنجالی ایلان ماسک درباره بمباران تهران!

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل چندین شرکت و سومین فرد ثروتمند جهان در برنامه ایکس(توییتر) تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد منتشر کرد.