به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته مراسم انتخاب پایتخت کتاب کشور را در سمنان داشتیم و همچنین هفته فرهنگی ترکمنستان که در اصفهان آغاز شد. وی بیان کرد: اعزام هنرمندان به غزه ما اهالی فرهنگ و […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته مراسم انتخاب پایتخت کتاب کشور را در سمنان داشتیم و همچنین هفته فرهنگی ترکمنستان که در اصفهان آغاز شد.

وی بیان کرد: اعزام هنرمندان به غزه ما اهالی فرهنگ و هنر را در چند نوبت به حوزه مقاومت در لبنان و مرزهای عراق و اردن و همچنین بخش‌هایی که امکان داشت اعزام کردیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی به نام اشک مریم چهارم آذرماه و با حضور بانوان اندیشمند داخلی و خارجی برگزار شد، افزود: بیش از ۲۰ کشور به صورت برخط در این همایش حضور داشتند و نوع نگاه جمهوری اسلامی ایران به نقش موثر زنان در حوزه مقاومت در این اجلاس مورد توجه قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که موضوع غزه با پیروزی کامل جریان مقاومت به پایان برسد و یادآورشد: همکاران رسانه‌ای، فرهنگی و هنری نقش موثری را در تبیین ابعاد این حماسه بزرگ داشتند که از آنها قدردانی می‌کنم.

اسماعیلی ادامه داد: با دستور رئیس جمهور موضوع معیشت کتابداران و طرح‌های عمرانی حوزه کتابخانه‌های عمومی پیگیری و ابلاغ رسمی شد که اتفاق مهمی بود.

عواید ناشی از حصول مالیات طبق لایحه دولت به صندوق هنر واریز می‌شود

وی درباره مالیات هنرمندان و اتفاقات در رابطه با ارائه اصلاحیه لایحه مالیات‌های مستقیم، توضیح داد: با صنف مرتبط جلسه‌ای برگزار شد و جلسات کارشناسی با هماهنگی‌ها و همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی ادامه پیدا کرد و در نهایت این بخش مطابق پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب مشترک رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نوع نگاه دولت همانند لایحه ۱۴۰۱ است و عواید ناشی از حصول مالیات‌ها، طبق لایحه دولت به صندوق هنر واریز خواهد شد که اتفاق بسیار مهمی در جهت حمایت از حوزه فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی بیان کرد: روز جمعه جشن خودکفایی کاغذ در حوزه کاغذ فرهنگی را در مازندران خواهیم داشت و از همکاران رسانه‌ای‌ دعوت شده تا در این جشن همراه ما باشند.

وی درباره اعزام هنرمندان به غزه اظهار کرد: ما اهالی فرهنگ و هنر را در چند نوبت به حوزه مقاومت در لبنان و مرزهای عراق و اردن و همچنین بخش‌هایی که امکان داشت اعزام کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: چند همایش بین‌المللی را در روزهای آینده و ماه‌های بعدی در دستور کار خواهیم داشت.

منبع خبر: رکنـا

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]

25 اردیبهشت 1403

ماجرای پست جنجالی ایلان ماسک درباره بمباران تهران!

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل چندین شرکت و سومین فرد ثروتمند جهان در برنامه ایکس(توییتر) تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد منتشر کرد.