میلان – یوونتوس؛ غول مرحله دوم!
میلان – یوونتوس؛ غول مرحله دوم!

میلان و یوونتوس در حالی امشب در حساس‌ترین بازی هفته سری A به مصاف هم خواهند رفت که هردو می‌توانند این فصل مدعی قهرمانی باشند.

امشب از ساعت ۲۲:۱۵ در ورزشگاه سن‌سیرو هیجان دوباره به سری A ایتالیا خواهد آمد. میلان و یوونتوس در دیداری حساس از هفته نهم به مصاف هم خواهند رفت.

میلان؛ بازگشت پس از دربی

به گزارش زیرنویس، باخت ۵-۱ در دربی دلامادونینا باعث شد تا حساب‌ها روی مدعی بودن میلان کمتر شود، اما روسونری به بازی‌ها برگشت و از آن شوک استفاده کرد تا با لغزش اینتر صدر جدول را از همشهری‌اش بگیرد. تیم استفانو پیولی حالا غول مرحله دوم را پیش‌رو دارد که یوونتوس زخم‌خورده است. اگرچه میلان با انبوهی از مصدوم مواجه است، اما این فصل نشان داده چندان به تک‌ستاره‌ها متکی نیست و با جانشین‌ها هم می‌تواند نتایج خوبی بگیرد. میلان می‌تواند با این برد خودش را به عنوان مدعی اول قهرمانی مطرح کند و از یکی از تعقیب‌کننده‌های بزرگ فاصله بگیرد.

یوونتوس؛ بانوی‌پیر هنوز جان دارد؟

به اتفاقاتی که در باشگاه یوونتوس می‌افتد اگر نگاهی بیندازیم پیش خودمان می‌گوییم «این باشگاه طلسم شده است»! از تبانی و کسر امتیاز گرفته تا دوپینگ و شرط‌بندی ستاره‌های‌شان. یوونتوس با این وضعیت باید کمر راست کند و دوباره همان قهرمان بلامنازع لیگ ایتالیا شود. مکس آلگری از اول فصل هدف‌گذاری کرده بود که تیمش را به کورس قهرمانی برگرداند و حتی با مشکلات هم با اتکا به ستاره‌هایی مثل دوشان ولاهوویچ و فدریکو کیزا نتایج نسبتاً خوبی گرفته. فاصله ۴ امتیازی با صدر به راحتی قابل جبران است. یووه اگر بعد از مدت‌ها بتواند میلان را شکست دهد، به طور قطع مدعی قهرمانی خواهد بود.

آخرین بازی
بیست‌وهشتم مِی ۲۰۲۳ بازی برگشت این دو تیم در فصل قبل سری A ایتالیا برگزار شد که میلان با تنها گل ژیرو میزبانش یوونتوس را شکست داد.

آمار بازی
۲۳۹) میلان و یوونتوس ۲۳۹ مرتبه در دیدارهای رسمی به مصاف هم رفته‌اند که سهم روسونری ۷۰ برد و سهم بیانکونری ۹۲ برد بوده و ۷۷ بازی هم بین این دو تیم مساوی شده است.
۱۷۶) در ۱۷۶ مصاف دو تیم در تاریخ سری A ایتالیا، میلان ۵۴ برد و یووه ۶۷ برد کسب کرده‌اند و ۵۵ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۹) یوونتوس در حالی در ۹ بازی آخرش مقابل میلان در تمامی رقابت‌ها فقط یک برد داشته که پیش از آن در ۹ بازی متوالی این حریف را شکست داده بود.
۵) میلان در ۵ بازی آخرش مقابل یوونتوس شکست نخورده است؛ ۳ برد و ۲ تساوی کسب کرده. آخرین برد یوونتوس مقابل میلان به ژانویه ۲۰۲۱ در سن‌سیرو برمی‌گردد.
۳) آخرین مرتبه‌ای که میلان ۳ بازی متوالی را از یوونتوس برد به سال ۱۹۶۹ برمی‌گردد. روسونری شانس دارد این رکورد خوب مقابل بانوی‌پیر را بعد از ۵۴ سال تکرار کند.
۳) میلان در ۳ بازی خانگی‌اش در فصل جاری پیروز شده است. در واقع روسونری رکورد ۱۰۰درصد پیروزی در سن‌سیرو را در سری A ایتالیا داشته.

مصدومان و محرومان
تئو هرناندس و مایک مانیان میلانی‌های محروم هستند. در سمت مقابل پل پوگبا و نیکولو فاجولی هم به‌دلیل دوپینگ و شرط‌بندی محروم شده‌اند. اسماعیل بن‌ناصر، پیره کالولو، راده کرونیچ، ماتیا کالدارا، روبن لوفتوس‌چیک، ساموئل چوکووئزه و مارکو اسپورتیلو هم مصدومان میلان هستند که به این بازی حساس نخواهند رسید. ماتیا دی‌شیلیو، الکس ساندرو و دانیلو هم مصدومان یوونتوس هستند. احتمال رسیدن دانیلو به این بازی وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
میلان:
میرانته، کالابریا، تیاو، توموری، فلورنتسی، موسی، عدلی، ریندرس، پولیشیچ، لیائو و ژیرو
یوونتوس: شچنسنی، گاتی، برمر، روگانی، مک‌کنی، میرتی، لوکاتلی، رابیو، کوشتیچ، ولاهوویچ و میلیک

منبع: خبـر ورزشی