ورود زنان بدون حجاب به مسجدالنبی(ص) | واکنش زائران پاکستانی با دیدن این صحنه ها + فیلم - زیرنویس | سایت خبری و تحلیل خبرهای اجتماعی ایران
ورود زنان بدون حجاب به مسجدالنبی(ص) | واکنش زائران پاکستانی با دیدن این صحنه ها + فیلم

سعودی‌ها برای جذب گردشگر خارجی، محدودیت حجاب برای بانوان را در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) برداشتند.

به گزارش زیرنویس، حضور بانوان در مسجدالنبی (ص) و حتی اطراف خانه خدا بدون داشتن حتی یک روسری یا شال، در روزهای اخیر واکنش‌هایی را برای مسلمانان به همراه داشته است.

داشتن حجاب برای حضور در اماکن مقدس به ویژه حرمین شریفین و حتی «مسلمان بودن» شرط ورود به مکه و مدینه بود. حتی در سال گذشته نیروهای سعودی از ورود ۲ بانوی بی‌حجاب به مسجدالنبی (ص) جلوگیری و این افراد را به بیرون از حرم نبوی هدایت کردند.

خانه خدا یک مکان زیارتی برای همه مسلمانان است که سعودی‌ها درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند، اما بسیاری از کشورهای اسلامی نسبت به اقدامات سعودی‌ها در تصدی حرمین شریفین اعتراض دارند و یکی از مسوولان عمره اندونزی می‌گوید که «کشورهای مسلمان باید به صورت دسته جمعی در سازمان همکاری‌های اسلامی درباره نحوه مدیریت اماکن مقدس تصمیم گیری کنند و در کنار وضع قوانین به ویژه در موضوع حجاب، نظام‌نامه‌ای برای تشرف به خانه خدا و حرم نبوی تدوین کنند.»

یکی زائران پاکستانی خانه خدا با دیدن این صحنه‌ها در اطراف خانه خدا می‌گوید این کار بی‌احترامی به اسلام و اماکن مقدس است و «زائران حس می‌کنند به جای خانه خدا به دبی رفته‌اند.»

منبع:همشهری