پدیده کشتی ایران اسطوره آمریکایی را زمین گیر کرد
پدیده کشتی ایران اسطوره آمریکایی را زمین گیر کرد

 رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام اوپن زاگرب و نخستین رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۴، طی روزهای ۲۰ و ۲۱ دی ماه در کرواسی برگزار شد.

امیرعلی آذرپیرا, تیم ملی کشتی آزاد, کایل اسنایدر, مسابقه رنگینگ جهانی کشتی کرواسی - پدیده کشتی ایران اسطوره آمریکایی را زمین گیر کرد

 

در پایان این مسابقات تیم ایران توسط محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، امیرررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال نقره و عباس ابراهیم‌زاده در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

پیروزی جوان ایرانی برابر دارنده ۹ مدال جهان و المپیک بمب خبری کشتی ایران و جهان در شب گذشته بود. امیرعلی آذرپیرا که با کسب عنوان قهرمانی امیدهای جهان خود را به ورزش ایران معرفی کرده بود، اکنون نامی بزرگ در بین گوش شکسته‌ها است و موفق شد در ابتدا راه قهرمانی یکی از بزرگان کشتی جهان را زمین‌گیر کند.

کایل اسنایدر که با نام مستعار اسنایدرمن در فضای مجازی هم فعالیت زیادی دارد در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم برابر امیرعلی حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت تسلیم یکی از جوانان این مرز و بوم شد. آذرپیرا در حالی موفق به شکست یکی از اسطوره‌های کشتی آمریکا شد که کمتر کسی امید به موفقیت وی در بین بزرگان این رشته داشت اما او با اراده و همت خود توانست به قله افتخار وزن ۹۷ کیلوگرم گام بگذارد تا با اعتماد به نفس بیشتری برابر بزرگان جهان قرار گیرد.

منبع: اطلاعات انلاین