به گزارش زیرنویس به نقل از سان، انتظار می‌رود این خودروی جدید که I.D.۱ نام دارد از I.D.۲ که ۲۱ هزار پوند قیمت دارد پیروی کند و با رقبایی مانند رنو توینگو و سیتروئن e-C۳ رقابت کند. این برند آلمانی تایید کرد که توسعه این خودروی جدید در حال انجام است و حتی برخی از […]

به گزارش زیرنویس به نقل از سان، انتظار می‌رود این خودروی جدید که I.D.۱ نام دارد از I.D.۲ که ۲۱ هزار پوند قیمت دارد پیروی کند و با رقبایی مانند رنو توینگو و سیتروئن e-C۳ رقابت کند.

این برند آلمانی تایید کرد که توسعه این خودروی جدید در حال انجام است و حتی برخی از طرح های اولیه را به نمایش گذاشت. فولکس واگن بر تمرکز خود بر تولید یک جایگزین ارزان قیمت برای بقیه I.D تاکید کرد.

کای گرونیتز، رئیس توسعه فنی فولکس‌واگن، اعلام کرد که خودروی جدید چند سال پیش از پایان دهه ۲۰ معرفی می‌شود که به احتمال زیاد سال ۲۰۲۶ خواهد بود. او گفت: «ما به یک ماشین کوچکتر نیاز دارید که برای مشتریان گسترده‌تر مقرون به صرفه باشد. ما باید به این سمت برویم تا مشتریان خود را متقاعد کنیم که ساختن خودروی برقی راه درستی است.

فولکس واگن قصد دارد خوردویی بسازد که با خواسته های مشتری در این کلاس قیمتی مطابقت داشته باشد. بنابراین به فناوری پیشرفته در این خودروها نیاز ندارند.

طبق شایعات I.D.۱ بخش اعظمی از طراحی و احتمالا حتی نشان نام e-UP را احیا خواهد کرد. خط تولید مدل e-UP، همراه با همتای بنزینی خود UP، پس از ۱۲ سال در پایان سال گذشته متوقف شد و آخرین آنها در دسامبر از خط تولید در کارخانه براتیسلاوای اسلواکی خارج شدند. با این حال، گرونیتز از تایید اینکه I.D.۱ نشان دهنده بازگشت UP است، سرباز زد. او همچنین درباره گزارش‌هایی مبنی بر اینکه فولکس‌واگن می‌تواند با رنو برای فاز توسعه همکاری کند، با صراحت گفت: «ما در حال بررسی چندین راه مختلف هستیم: یکی انجام آن به تنهایی است و دیگر انجام آن با برندهای برادر گروه فولکس‌واگن مانند کوپرا و اشکودا است. به هر حال هرکدام ازاین روش ها مزایا یا معایبی دارد و ما در پایان خواهیم دید که در کجا هستیم.»

هر گونه مشارکت بالقوه باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد، به ویژه پس از اینکه تلاش مشابهی بین جنرال موتورز و هوندا با هدف رقابت با تسلا به دلیل نگرانی از کاهش سودآوری متوقف شد.