به گزارش زیرنویس، هواپیمای ایرباس A350 ژاپن ایرلاینز (JAL) بلافاصله پس از فرود در فرودگاه هاندا توکیو با هواپیمایDe Havilland Canada Dash 8 گارد ساحلی در باند فرودگاه برخورد کرد و آتش گرفت. JAL با خلبانان هواپیمای مسافربری در مورد آنچه قبل و بعد از برخورد اتفاق افتاد مصاحبه کرد. بر اساس گزارش این شرکت […]

به گزارش زیرنویس، هواپیمای ایرباس A350 ژاپن ایرلاینز (JAL) بلافاصله پس از فرود در فرودگاه هاندا توکیو با هواپیمایDe Havilland Canada Dash 8 گارد ساحلی در باند فرودگاه برخورد کرد و آتش گرفت.

JAL با خلبانان هواپیمای مسافربری در مورد آنچه قبل و بعد از برخورد اتفاق افتاد مصاحبه کرد.

بر اساس گزارش این شرکت هواپیمایی، خلبانان گفتند پس از آنکه هواپیما فرود عادی داشت، آنها برای یک لحظه «چیزی» را مشاهده و برخورد محکمی را احساس کردند. آنها گفتند که پس از آن متوجه شدند هواپیما در حال لغزش است.

در این گزارش آمده است که کاپیتان سعی کرد ترمزها، سکان دم و مکانیزم فرمان و سیستم‌های دیگر را فعال کند اما آنها عمل نکردند.

خلبانان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پس از توقف هواپیما بر روی زمین چمنی کنار باند، گفتند که کابین خلبان کاملا تاریک بود و بلافاصله متوجه شدند که تخلیه اضطراری ضروری است.

آنها همچنین گفتند چراغی که نشان می‌دهد پاشیده شدن مواد اطفای حریق روی موتورها کامل انجام شده روشن نبود. آنها افزودند که سیستم دستور به مهمانداران برای انجام تخلیه اضطراری نیز کار نمی‌کرد.

 

 

منبع خبر: رکنـا