اسون گوران اریکسون؛ مردی که برای برای لذت بردن در کنار خانواده سرطان را مخفی کرد!/ من ۵ سکته کوچک کردم!
اسون گوران اریکسون؛ مردی که برای برای لذت بردن در کنار خانواده سرطان را مخفی کرد!/ من ۵ سکته کوچک کردم!

اریکسون سال گذشته هنگام دویدن سکته کرد و در بیمارستان متوجه شد که به سرطان لاعلاج پانکراس مبتلا شده است

اسون گوران اریکسون ۷۵ ساله سرطان خود را به مدت یک سال از همه مخفی نگه داشت تا دوران خوبی را در کنار خانواده و دوستانش بگذراند. دوست نزدیک و ایجنت او، آندرس رونبیر، فاش کرد که مربی فوتبال ناگهان تصمیم گرفت خبر تشخیص قطعی بیماری خود را اعلام کند. وقتی رونبیر و مربی سابق تیم ملی انگلیس با هم به مصاحبه رادیویی سوئد می‌رفتند، اریکسون به اینکه قصد دارد در پخش زنده رادیویی در مورد بیماری خود حرف بزند، هیچ اشاره‌ای نکرد.

اسون سال گذشته هنگام دویدن در نزدیکی خانه‌اش در سوئد سکته کرد و بر زمین افتاد و با بررسی وضعیت سلامتی‌اش متوجه شد که به سرطان لاعلاج پانکراس مبتلا شده است، و اکنون در بهترین حالت یک سال فرصت زندگی دارد. او از فوریه سال گذشته بیماری خود را مخفی نگه داشته بود تا بر خانواده‌اش تمرکز کند و اخیراً مهمانی کریسمس ترتیب داده و عزیزانش را دور هم جمع کرده بود.

آقای رونبیر گفت: «زمانی که در ماشین در راه ایستگاه رادیویی در کارلستاد بودیم، او چیزی در این مورد نگفت. نمی‌دانم از قبل قصد داشت که در پخش زنده در مورد بیماری‌اش صحبت کند یا این تصمیم را در لحظه گرفت. قطعا برای اسون بسیار سخت بوده و فکر می‌کنم مدت‌ها به این فکر کرده که چه زمانی و چگونه در مورد بیماری خود صحبت کند.»

اسون گوران اریکسون؛ مردی که برای برای لذت بردن در کنار خانواده سرطان را مخفی کرد!/ من ۵ سکته کوچک کردم!

اسون گوران روز گذشته در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اسپورت گفت: «فکر می‌کردم کاملاً سالم هستم اما ناگهان سکته کردم، سکته‌ای کوچک، به زمین افتادم و فرزندانم من را به بیمارستان بردند و پس از یک روز معاینه به من گفتند که ۵ سکته کوچک کردم، اما مشکلی نیست و ۱۰۰ درصد بهبود یافته‌ام. اما گفتند موضوع بدتر این است که سرطان دارم.»

اسون در ادامه خاطرنشان کرد که پزشکان به او گفتند که نمی‌توانند او را عمل کنند و در عوض با دارو و درمان سعی می‌کنند عمر او را تا جایی که می‌شود طولانی‌تر کنند. او افزود: «چنین مرضی دارم و نمی‌توانند من را عمل کنند. وقتی متوجه این مساله می‌شوی قدردان هر روزت خواهی شد و وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوی و احساس خوبی داری خوشحال می‌شوی.»

آقای رونبیر گفت که اسون تصمیم گرفت تقریباً یک سال بیماری خود را مخفی نگه دارد و ناگهان تصمیم گرفت که از آن صحبت کند، و گفت: «برایش سخت بوده است. اسون قبل از اینکه بتواند در مورد بیماری صحبت کند باید خودش می‌پذیرفت که بیمار است. اما اکنون از نظر فکری به بلوغ رسیده و حس کرده می‌تواند به بقیه اعلام کند. برای همه سخت و دشوار است، اول برای خودش و بعد برای نزدیکانش. سعی کردیم کنارش باشیم و تا جایی که می‌توانیم از او حمایت کنیم.»

آخرین باشگاه اسون تیم سوئدی کارلستاد گفت که از تعهد مداوم او به باشگاه علیرغم بیماری‌اش سپاسگزار هستند. اسون علیرغم کناره‌گیری از سمت خود به صورت تمام وقت در فوریه گذشته، همچنان کارهای مربوط به باشگاه را انجام می‌داد، در مسابقات خانگی شرکت می‌کرد و از سفرهای باشگاهی به ایتالیا و پرتغال حمایت مالی می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی