به گزارش خبرنگار مهر، بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی دیدارهای جهانی از پنجشنبه شب ۲۱ دی ماه در منامه بحرین آغاز شده و تیم هندبال ملی کشورمان هم عصر امروز جمعه ۲۲ دی ماه در اولین مسابقه خود در این رقابت ها به مصاف تیم نیوزلند رفت و توانست […]

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی دیدارهای جهانی از پنجشنبه شب ۲۱ دی ماه در منامه بحرین آغاز شده و تیم هندبال ملی کشورمان هم عصر امروز جمعه ۲۲ دی ماه در اولین مسابقه خود در این رقابت ها به مصاف تیم نیوزلند رفت و توانست با اختلاف گل زیاد برابر این تیم پیروزی برسد.

شاگردان رحیمی زاده نیمه اول این دیدار را با نتیجه پر گل ۲۰ بر ۷ پیروز شدند. در ادامه هندبالیست های کشورمان در ۶ دقیقه اول ۷ گل را وارد دروازه نیوزلند کردند تا اختلاف گل بین دو تیم به عدد ۲۰ برسد. در نهایت تیم هندبال مردان ایران موفق شد با اختلاف ۲۷ گل و نتیجه ۴۰ بر ۱۳، اولین دیدار خود را در مسابقات قهرمانی آسیا با پیروزی به پایان برساند و گام محکمی را برای کسب امتیاز در گروه خود بردارد.

هندبالیست های کشورمان در حالی برابر تیم نیوزلند در ورزشگاه خلیفه اسپورت هال قرار گرفتند که تاکنون سابقه ۱۵ بار حضور در این رویداد را داشته و یک بار نیز با ایستادن در رده سوم آسیا مدال برنز را از آن خود کرد. نیوزلند نیز برای دومین مرتبه در این رقابت ها حاضر است که یک عنوان چهاردهمی و یک سیزدهمی را برای خود ثبت کرده است.

تیم مردان ایران در گروه B با تیم های نیوزلند، کره جنوبی و چین هم گروه است. تیم ملی هندبال مردان کشورمان در ادامه این رقابت ها یکشنبه شب ۲۴ دی ماه از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف تیم چین خواهند رفت.

مجتبی حیدرپور، محمد سیاوشی، افشین صادقی، علی رحیمی کازرونی، رضا عزتی، یونس آثاری، میلاد قلندری، محمد مهدی بهنام نیا، آرمان رحمانی، وحید مسعودی، امیرعباس سلطانی، محمد صفری، مهران رهنما، کامیار طاهری، کیارش طاهری، یاسین کبیریان جو، سلامان بربط، محمدرضا اورعی، سعید برخورداری و پویا نوروزی نژاد ۲۰ بازیکنی هستند که تیم ملی کشورمان را در این رقابت ها همراهی می کنند.

روح اله اکرمی نیا (سرپرست)، مجید رحیمی زاده (سرمربی)، مهدی رهبری، مهدی قشقایی راد، کاظم ناصر لفته و علی بخشی، کادرفنی تیم ملی هندبال کشورمان را تشکیل می‌دهند.

بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان ۲۰۲۵ کرواسی، دانمارک و نروژ از ۲۱ دی تا ۲ بهمن ماه در منامه بحرین برگزار می‌شود.

منبع: مـهر