آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی تل آویو را رسوا می‌کند
آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی تل آویو را رسوا می‌کند

آفریقای جنوبی و فلسطین پیروز دیوان دادگستری بین‌المللی شدند.

 

به گزارش زیرنویس،  به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت تاکید کرد که آفریقای جنوبی به سبب اهتمام رسانه‌ای گسترده (به قضیه رسیدگی به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه) در دیوان دادگستری بین‌المللی به پیروز دست یافت و اقدامات این دادگاه پیروزی برای فلسطینیان در جنگ است حتی اگر حکم موقت هم صادر نشود.

در همین راستا، «سنا زکارنه»، پژوهشگر علوم سیاسی و روابط بین‌الملل تاکید کرد که دیوان دادگستری بین‌المللی غوغایی رسانه‌ای به پا کرد و موجب محک قضیه فلسطین شد.

زکارنه اظهار داشت که آفریقای جنوبی برای اثبات نسل‌کشی در غزه به نهادهای بین‌المللی و محلی استناد کرد که این موجب قوی‌تر شدن ادله آن شد.

وی بیان کرد که دیوان دادگستری بین‌المللی بحرانی اخلاقی را به راه خواهد انداخت و رژیم اشغالگر صهیونیستی را در مقابل جهانیان رسوا خواهد کرد.

از سوی دیگر، «یواو لیمور»، تحلیلگر نظامی روزنامه اسراییل الیوم به مناسبت نزدیک شدن جنگ در غزه به روز صدم تاکید کرد که تل آویو همچنان به دنبال پیروزی غیرقابل تحقق در غزه است.

این کارشناس عبری زبان همچنین در ادامه گفت: بازگرداندن اسرا از غزه به این زودی اتفاق نخواهد افتاد و ارتش در تقلا برای کسب یک پیروزی رسانه‌ای است و این در حالی است که حماس همچنان در میدان قدرتمند ظاهر شده و به مبارزه ادامه می‌دهد و وعده‌های پس از هفتم اکتبر محقق نشده است.

به تازگی ارتش رژیم صهیونیستی آماری جدید از شمار نظامیان مجروح خود در جریان نبرد طوفان الاقصی از هفتم اکتبر تا کنون منتشر و اعلام کرد که در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف نوار غزه ۱۵ نظامی اشغالگر زخمی شدند که حال سه نفر آنها وخیم است.

ارتش اشغالگر همچنین از افزایش شمار مجموع نظامیان مجروح خود از هفتم اکتبر تا کنون به ۲۵۱۱ نظامی و افسر خبر داد و اعلام کرد از این تعداد، ۱۰۹۹ نظامی از ابتدای عملیات زمینی در نوار غزه زخمی شده‌اند.

این خبر در حالی است که وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۲۳ هزار و ۷۰۸ شهید و شمار مجروحان به ۶۰ هزار و پنج نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین افزود که رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۱۳ جنایت کشتار جمعی علیه غیرنظامیان شد که طی آن ۱۵۱ نفر شهید و ۲۴۸ نفر زخمی شدند.

منبع: مـهر