شبکه المیادین بامداد امروز ( شنبه ) از شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در شمال پایتخت یمن خبر داد. خبرنگار المیادین می‌گوید اطلاعات اولیه حاکی از آن است که فرودگاه صنعاء و اطراف آن هدف قرار گرفته‌اند. مدیر دفتر المیادین در یمن خبر داده اطلاعاتی درباره حملات هوایی و یا موشکی به پایگاه هوایی «الدیلمی» در […]

شبکه المیادین بامداد امروز ( شنبه ) از شنیده‌شدن صدای انفجار مهیب در شمال پایتخت یمن خبر داد.

خبرنگار المیادین می‌گوید اطلاعات اولیه حاکی از آن است که فرودگاه صنعاء و اطراف آن هدف قرار گرفته‌اند.

مدیر دفتر المیادین در یمن خبر داده اطلاعاتی درباره حملات هوایی و یا موشکی به پایگاه هوایی «الدیلمی» در شمال صنعاء که در نزدیکی فرودگاه پایتخت قرار گرفته، وجود دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک هم به نقل از یک منبع آگاه محلی نوشته جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به پایگاه هوایی الدیلمی حمله کرده‌اند.

خبرنگار شبکه المسیره یمن نیز می‌گوید «دشمن آمریکایی و انگلیسی حملاتی را علیه صنعاء انجام داده‌اند. »

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته ارتش آمریکا پس از حمله به اهدافی در یمن در بامداد جمعه، حمله دیگری را به یمن صورت داده است.

شبکه سی‌ان‌ان هم به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد یک «تاسیسات راداری که توسط حوثی‌ها (انصارالله) استفاده می‌شود هدف قرار گرفته است».

شبکه ان‌بی‌سی  تاکید کرد ، سنتکام گفته این حمله توسط ناو «یواس‌اس کارنی» و با موشک‌های تاماهاوک انجام شده است.

مقام‌های یمنی پیشتر تاکید کرده‌ بودند به حملات آمریکا و انگلیس پاسخ خواهند داد و دارایی‌های آن‌ها را «اهداف مشروع» توصیف کرده‌اند.

در نود و هشمین روز عملیات « طوفان الاقصی » آمریکا و انگلیس در حمایت از رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک یمن تجاوز کردند.

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در منطقه ادعا کرد: ۶۰ هدف در ۱۶ مراکز وابسته به ارتش یمن را هدف حمله هوایی قرار داده است و در این حمله بیش از ۱۰۰ موشک هدفمند به‌کار گرفته است.

ارتش یمن در واکنش اولیه به حملات هوایی آمریکا و انگلیس و چند کشور به اهدافی در یمن، موشک‌هایی به‌سمت ناوها و کشتی‌های متجاوزان در دریای سرخ شلیک کرد.

 «محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره‌کننده و سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به این تجاوز گفت: تجاوز به یمن مطلقاً و به‌هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نیست زیرا هیچ تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ و دریای عرب وجود نداشته است و حملات ما متوجه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که به‌سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند و این حملات ادامه خواهد داشت.

عبدالسلام تأکید کرد: نیروهای مسلح یمنی تنها پاسخ اولیه‌ای به این حملات دادند و ما به‌زودی حملات و پاسخ خود را گسترش خواهیم داد.

قماربه سبک آمریکا / حمله به یمن بازدارنده نیست

رسانه‌های آمریکایی با انتشار گزارش‌هایی تجاوز نظامی کشورشان و انگلیس به مناطقی از یمن را «غیربازدارنده» توصیف و از «تشدید درگیری‌های منطقه‌ای» ابراز نگرانی کردند.

مقامات آمریکایی انتظار دارند که یمنی‌ها به حمله علیه کشتی‌ها در مدت کوتاهی پس از حملات ما ادامه دهند تا نشان دهند که این گام‌ها «بازدارنده نیست و آن‌ها به تهدید کشتی‌های دریای سرخ ادامه خواهند داد»، این گزیده‌ای از تحلیل روزنامه وال‌استریت ژورنال است.

روزنامه نیویورک‌تایمز هم به تبعات منطقه‌ای این رویداد پرداخته و نوشت که «بیم آن می‌رود حملات به یمن باعث تداوم درگیری بین نیروهای یمنی و نیروی دریایی آمریکا وشود».

 این رسانه آمریکایی در ادامه می‌نویسد که کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر و سلطنت عمان نگرانی‌هایی را مطرح کرده و معتقدند که «حملات در یمن ممکن است منطقه را وارد جنگ گسترده‌تری کند . »

روزنامه واشنگتن‌پست در تایید این نگرانی‌ها نوشت که «حملات به یمن تقریباً به طور قطعی منجر به افزایش تنش در سراسر خاورمیانه خواهد شد . »

بایدن: به دستور من حمله به یمن انجام شد

بایدن در پی تجاوز نظامی کشورش به یمن اعلام کرد: «به دستور من، نیرو‌های نظامی ایالات متحده آمریکا همراه با انگلیس و متحدانمان چند هدف را در یمن هدف قرار دادند . »

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به دستور من، نیرو‌های نظامی ایالات متحده به همراه بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند با موفقیت حملاتی را علیه تعدادی از اهداف در یمن انجام دادند که توسط حوثی‌ها (انصارالله) برای به خطر انداختن آزادی دریانوردی در یکی از حیاتی‌ترین آبراه‌های جهان مورد استفاده قرار گرفتند.

کاخ سفید همچنین در بیانیه دیگری اعلام کرد ۱۰ کشور شامل ایالات متحده آمریکا و کشور‌های استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزیلند، کره جنوبی و بریتانیا در حمله به یمن مشارکت داشتند.

رئیس جمهور آمریکا در توجیه تجاوز نظامی به یمن گفت: این حملات در پاسخ مستقیم به حملات بی‌سابقه حوثی‌ها علیه کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی در دریای سرخ و استفاده از موشک‌های بالستیک ضد کشتی برای اولین بار در تاریخ است.

وی مدعی شد: این حملات نیرو‌های ایالات متحده آمریکا، دریانوردان غیرنظامی و شرکای ما، تجارت و آزادی دریانوردی را به خطر انداخته است.

 هشدار وزیر دفاع یمن به آمریکا و متحدانش: انگشتان ما بر روی ماشه است

سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع یمن با هشدار شدید به آمریکا و دیگر کشورهای متجاوز همپیمان آن تاکید کرد نیروهای مسلح یمن آماده بازدارندگی و پاسخ هستند و دست برتر را در دریای سرخ و دریای عرب دارند.

وی تصریح کرد جنگ علیه غزه هر اندازه که طول بکشد، به همان اندازه غافلگیریهای بیشتری را شاهد خواهید بود و در زمانی که رهبر ما(سیدعبدالملک  الحوثی) انتخاب کند، رونمایی خواهد شد.

تجمع دانشجویان در اعتراض به حمله آمریکا و انگلیس به یمن

جمعی از دانشجویان و مردم شامگاه جمعه  در پی حمله آمریکا و انگلیس به یمن در مقابل سفارت انگلیس  در ایران تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی انزجار خود را از آمریکا و انگلیس نشان دادند.

دانشجویان با سر دادن شعارهایی انزجار خود را از آمریکا و انگلیس نشان دادند.

تجمع کنندگان در مقابل سفارت انگلیس همچنین خواستار توقف جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه شدند.

«مرگ بر آمریکا »، « مرگ بر اسرائیل»، « مرگ بر اسرائیل»، « هیهات من الذله » و … از شعارهای دانشجویان در این تجمع بود.

 توقف حرکت کشتی‌های شرکت سوئدی از دریای سرخ

رئیس اجرایی شرکت کشتیرانی استینابالک سوئد: این شرکت تردد کشتی های خود از طریق  دریای سرخ را از صبح امروز متوقف کرده است.

هدف قرار گرفتن پایگاه‌های «المناره»،«العاصی» و «حانیتا»

مقاومت اسلامی لبنان از هدف قرار دادن پایگاههای«العاصی»،«المناره» و «حانیتا» ارتش رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین اشغالی و لبنان با سلاح مناسب خبر داد و افزود تلفاتی به دشمن وارد شده است.

افزایش آمار شهدای غزه به ۲۳هزار و ۷۰۸/ مجروحان از ۶۰هزار نفر فراتر رفتند

وزارت بهداشت فلسطین در غزه در تازه‌ترین آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که از هفتم اکتبر تا کنون آمار شهدا به ۲۳ هزار و ۷۰۸ نفر و مجروحان به ۶۰ هزار و پنج نفر رسیده است.

 ارتکاب ۱۳ جنایت صهیونیست‌ها علیه خانواده‌های فلسطینی/ ۱۵۱ نفر شهید شدند

وزارت بهداشت در غزه: اشغالگران اسرائیلی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۱۳ جنایت کشتار علیه خانواده های فلسطینی در نوار غزه شدند که این جنایات ۱۵۱ نفر شهید و ۲۴۸ نفر مجروح به جا گذاشته است.

 هدف‌قرارگرفتن یک یگان پیاده ارتش متجاوز اسرائیل در غزه

سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تصاویری از عملیات منفجر کردن میدان مین در خط پشتیبانی ارتش رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن یک یگان پیاده این رژیم در جنوب و شرق غزه را منتشر کرد.

سیا  برای  جمع آوری اطلاعات وشناسایی رهبران حماس کارگروه تشکیل داد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشد، نوشت که سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) یک کار گروه جدید تشکیل داده که به واسطه آن اطلاعاتی درباره رهبران حماس و همچنین مکان اسیران اسرائیلی در غزه را کشف و در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد.

نیویورک تایمز در این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی گفت که واشنگتن با افزایش پروازهای پهپادی و شناسایی بر فراز غزه، جمع آوری اطلاعات درباره رهبران حماس را تشدید کرده است.

همچنین بنا بر این گزارش، ایالات متحده تلاش‌های خود را برای رهگیری ارتباط‌های بین رهبران حماس افزایش داده است.

آمریکا اطلاعات خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد

این گزارش می‌افزاید: در پی حملات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس، سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) یک گروه امنیتی ضربتی و فوری را برای جمع آوری اطلاعات درباره رهبران ارشد حماس و ارائه آن به فرماندهان ارتش تل آویو تشکیل داده است.

بنا بر این گزارش، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از ۷ اکتبر یادداشتی به سازمان‌های اطلاعاتی و وزارت دفاع آمریکا فرستاده و دستور داده است که یک کارگروه برای گردآوری اطلاعات درباره رهبران حماس تشکیل دهند.

به نوشته نیویورک تایمز، تشکیل این گروه برای گردآوری اطلاعات درباره رهبران ارشد حماس بیانگر اولویت کاخ سفید در مورد گردآوری اطلاعات در این زمینه است.

بنا بر این گزارش، در عین حال مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که واشنگتن اطلاعات رهگیری برای حمله به صالح العاروری (معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی) در حومه بیروت را به ارتش تل آویو ارائه نکرده است.

منبع خبر: رکنـا