به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه درسازمان ملل در نشست شورای امنیت تأکید کرد که حمله‌های آمریکا و انگلیس و متحدانش علیه یمن هیچ ربطی به «حق دفاع از خود» مندرج در بند ۵۱ منشور سازمان ملل ندارد. نبنزیا همچنین افزود که استفاده از ماده ۵۱ منشور سازمان ملل […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه درسازمان ملل در نشست شورای امنیت تأکید کرد که حمله‌های آمریکا و انگلیس و متحدانش علیه یمن هیچ ربطی به «حق دفاع از خود» مندرج در بند ۵۱ منشور سازمان ملل ندارد.

نبنزیا همچنین افزود که استفاده از ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد درباره وضعیت کشتی‌های تجاری اعمال نمی شود. وی دراین‌باره توضیح داد که «حق دفاع از خود را نمی توان برای تضمین آزادی دریانوردی استفاده کرد و همکاران آمریکایی ما این را به خوبی می دانند.»

به گفته نماینده دائم روسیه در سازمان ملل «مأموریت اصلی سازمان ملل متحد که در منشور آن تصریح شده است، جلوگیری از تهدید صلح و سرکوب اقدامات تجاوزکارانه یا سایر موارد نقض کننده صلح بر اساس اصول حقوق بین الملل است.»

وی در ادامه گفت: با کمال تاسف متذکر می‌شویم که دیروز با این وضعیت مواجه شدیم، حمله گروهی از کشورها به کشوری دیگر (یمن).

نبنزیا از جامعه بین المللی خواست حملاتی را که واشنگتن و متحدانش علیه یمن انجام داده اند، محکوم کنند، زیرا بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل انجام شده است.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه در اقدامی تجاوزکارانه و در حمایت از رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای علیه یمن انجام دادند. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که در تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن که در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی انجام شد، صنعا و چند استان دیگر ۷۳ بار هدف حمله قرار گرفت و ۱۱ نفر شهید یا زخمی شدند.

وی دراین‌باره گفت: دشمن آمریکایی- انگلیسی در چارچوب حمایت از جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه یمن را مورد تجاوز قرار داد. آنها صنعا و استان‌های الحدیده، تعز، حجه و صعده را با ۷۳ حمله هوایی هدف قرار دادند. در این حملات ۵ نفر از نیروهای مسلح شهید و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تأکید کرد: دشمن آمریکایی و انگلیسی مسؤولیت کامل عواقب تجاوز مجرمانه علیه ملت یمن را به عهده دارد. تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن هرگز بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

منبع: مـهر