در حق کامران قاسم‌پور ظلم نکنیم
در حق کامران قاسم‌پور ظلم نکنیم

مربی کشتی آزاد معتقد است بی‌انصافی است اگر کامران قاسم‌پور را بعد از یک سال مصدومیت با یک مسابقه بسنجیم.

 

مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات رنکینگ‌دار کرواسی گفت: کامران قاسم پور یک سال و نیم در هیچ مسابقه‌ای حضور نداشت و دو بار با پارگی کشاله ران و مصدومیت مواجه شد. این مسابقات اولین تجربه کامران بعد از دو بار مصدومیت بوده و طبیعتاً کسانی که کار حرفه‌ای کردند، به خوبی می‌دانند وقتی کشتی‌گیر با این شرایط به مسابقه می‌آید، نمی‌تواند مثل سابق کشتی بگیرد و آن کیفیت همیشگی را ندارد.

وی تأکید کرد: بنابراین بی‌انصافی است که اگر کامران را با این شرایط بسنجیم. کشتی‌گیر باید در شرایط مسابقه قرار بگیرد. اگر بعد از یک سال و نیم مصدومیت تنها در یک مسابقه او را بسنجیم در حقش ظلم کردیم، این کشتی‌گیر باید در شرایط مسابقه قرار بگیرد و در این وزن چند بار کشتی بگیرد و بعد او را محک بزنیم.

در حق کامران قاسم‌پور ظلم نکنیم/ یونس امامی حرفی برای گفتن نداشت

کارشناس کشتی آزاد با اشاره به شکست یونس امامی گفت: به نظرم یونس در این مسابقات اصلاً در شرایط آمادگی نبود، اطلاعاتی از وضعیت او و مصدومیتش ندارم و نمی‌دانم چرا چنین عملکردی داشت. ابوذری تا مرحله فینال خیلی خوب کشتی گرفت اما در مرحله فینال کشتی‌گیر آمریکایی پیروز میدان شد در حالی که ابوذری می‌توانست بهتر کشتی بگیرد و انتظارات از او بالا بود.

محمدی گفت: در وزن ۱۲۰ کیلوگرم، امیررضا معصومی در این مسابقات خیلی خوب بود اما زارع از نظر آمادگی یک سر و گردن از او بالاتر بود. با این حال معصومی، کشتی‌گیر آمریکایی که سومی دنیا را در کارنامه خود دارد به خوبی توانست شکست بدهد. عملکرد معصومی و زارع نشان داد ما در این وزن دو سرمایه خیلی خوب داریم که می‌توانیم روی آن‌ها حساب کنیم.

کارشناس کشتی آزاد ایران در مورد سایر نفرات تیم ملی کشتی آزاد گفت: در وزن ۷۹ کیلوگرم نخودی نشان داد در کشتی با حریفان خارجی خیلی خوب و مسلط پیش می‌رود و در فینال هم توانست با زرنگی پیروز میدان شود. عبداله شیخ اعظمی هم در وزن ۷۹ کیلوگرم عملکرد به نسبت خوبی داشت، این اولین میدان خارجی این کشتی‌گیر بود ولی با این حال در مصاف با حریف گرجستانی خود خیلی بد کشتی گرفت و شکست خورد.

محمدی در مورد عملکرد رحمان عموزاد و عدم حضور او در مرحله فینال اظهارداشت: رحمان در این مسابقه خیلی خوب بود، رحمان تا مرحله فینال خیلی خوب کشتی گرفت اما چون حریف مستقیم او در انتخابی ابراهیم زاده بود، بیشتر ذهنش درگیر این موضوع بود به همین خاطر وقتی ابراهیم زاده شکست خورد در فینال حضور پیدا نکرد. البته اگر او در مرحله فینال روی تشک می‌رفت خوب بود اما نظر کادر فنی و خودش این بود که در فینال کشتی نگیرد.

در حق کامران قاسم‌پور ظلم نکنیم/ یونس امامی حرفی برای گفتن نداشت

وی گفت: عملکرد رحمان در این مسابقات قابل قبول بود، او خیلی مسلط کشتی گرفت. عباس ابراهیم زاده هم به نظرم بهتر از این می‌توانست کشتی بگیرد. ما چون در این مسابقات نبودیم نمی‌توانیم قضاوت کنیم. شاید واقعاً رحمان آسیب دید و قطعاً هماهنگی کادرفنی تصمیم گرفت که در فینال روی تشک نرود.

محمدی به شکست اسنایدر توسط آذرپیرا اشاره کرد و گفت: آذرپیرا در مسابقات قهرمانی کشور هم خیلی خوب کشتی گرفت. در کشتی با اسنایدر با اینکه عقب بود اما توانست کشتی را از دست او دربیاورد. اگر بخواهیم کامران را بعد از یک سال و نیم مصدومیت عیارش را بسنجیم بی‌انصافی است که تنها این مسابقه را در نظر بگیریم. کامران قهرمان دنیاست و جز کشتی‌گیرانی است که در شرایط خوب واقعاً خوب کشتی گرفته است. محک زدن او تنها در یک مسابقه و کنار گذاشتنش اصلاً تصمیم درستی نیست و بی انصافی است. البته این موضوع با شایستگی آذرپیرا منافاتی ندارد، او کشتی‌گیر قابل قبولی است. حرف من این است که ما نباید قهرمان دنیا را بعد از یک سال و نیم مصدومیت تنها در یک مسابقه بسنجیم.

منبع: مـهر