حملات را فورا متوقف کنید
حملات را فورا متوقف کنید

همشهری آنلاین نوشت: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان ضمن محکومیت حملات آمریکا و انگلیس به یمن، این اقدام را نقض آشکار قواعد بین‌المللی دانست و هشدار داد چنین اقداماتی سبب تشدید پیچیدگی‌ها در منطقه شده و امنیت و ثبات خاورمیانه و همه کشورهای منطقه را در معرض خطر جدی قرار داده است. طالبان همچنین در اطلاعیه […]

طالبان پشت یمنی‌ها درآمد: حملات به یمن را فورا متوقف کنید

همشهری آنلاین نوشت: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان ضمن محکومیت حملات آمریکا و انگلیس به یمن، این اقدام را نقض آشکار قواعد بین‌المللی دانست و هشدار داد چنین اقداماتی سبب تشدید پیچیدگی‌ها در منطقه شده و امنیت و ثبات خاورمیانه و همه کشورهای منطقه را در معرض خطر جدی قرار داده است.

طالبان همچنین در اطلاعیه ای با تأکید بر اینکه آمریکا و شرکایش باید از شکست‌های گذشته خود درس بگیرند، اعلام کرد: متأسفانه دولت‌های تأثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی نتوانسته‌اند جلوی نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه را بگیرند و فقدان اقدامات مؤثر در این زمینه منجر به سرایت جنگ به دیگر کشورها می‌شود.

به گفته طالبان، از حمایت جنایات اسرائیل تا حمله به یمن، همه اقدامات غیرانسانی، تحریک‌آمیز و تجاوز مستقیم به ملت‌های مسلمان است.

طالبان در ادامه از کشورهای مسلمان خواست از فلسطین و سایر کشورهای مسلمان حمایت کنند و اختلافات کوچک خود را در چنین شرایط حساس کنار بگذارند و به تعهدات خود در قبال مظلومان به عنوان یک ملت عمل کنند.

حکومت طالبان در ادامه از کشورهای تأثیرگذار خواست با همکاری یکدیگر از بی‌ثباتی بیشتر در منطقه جلوگیری کنند و فشارها را بر رژیم صهیونیستی و حامیان آن اعمال کنند تا کشتار مردم فلسطین و حملات به یمن فوراً متوقف شده و راه حل دائمی برای مسئله فلسطین ایجاد شود.

منبع: اطلاعات انلاین