به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین […]

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ظهر امروز با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که از امروز شنبه تا روز دوشنبه (۲۳ تا ۲۵ دی) به سبب گذر متناوب امواج ناپایدار، بارش برف و وزش باد شدید مناطق مختلف استان اصفهان را در بر می‌گیرد.

بنا بر اطلاعیه امروز اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بارش برف روز یکشنبه در فریدونشهر و بویین میان‌دشت و مناطق همجوار با استان لرستان و چهارمحال بختیاری پیش‌بینی شده است.

همچنین وزش باد در بیشتر مناطق استان به ویژه نائین، ورزنه، شهرضا، دهاقان، سمیرم، زرین‌شهر، مبارکه، فریدونشهر، خوانسار، مورچه خورت، میمه، گلپایگان، داران، بویین و میاندشت، چادگان، اصفهان، شرق اصفهان، اردستان، نطنز، انارک، دولت آباد، دهق، نجف آباد و کبوتر آباد پدیده غالب خواهد بود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز دوشنبه ۲۵ دی ماه نیز وزش باد شدید در مناطق جنوب استان از جمله سمیرم، شهرضا، دهاقان، زرین شهر، مبارکه، گلپایگان، خوانسار، چادگان و فریدونشهر ادامه می‌یابد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آسیب به صنایع کشاورزی، بنرها و سازه‌های شهری و روستایی، شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به ویژه ساعات بعد از ظهر و کاهش دید بر اثر گردوخاک و همچنین لغزندگی سطح جاده‌ها در مناطق تحت تأثیر بارش و احتمال کولاک برف هشدار داده و توصیه کرده است که هموطنان طی این مدت در سفرهای بین شهری و بین استانی و گردنه‌های برف‌گیر احتیاط کنند و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

در این اطلاعیه همچنین بر پرهیز از فعالیت کوهنوردی و گردشگری و لزوم آمادگی گروه‌های امدادی و اداره راهداری جهت برف‌روبی و استحکام سازه‌های موقتی تاکید شده است.

منبع: مـهر