به گزارش زیرنویس، محسن خجسته مهر ، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین گشایش رسمی چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با بیان اینکه به زودی قراردادهای مهم نفتی را امضا خواهیم کرد، گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم رویکرد رشد تولید در دستور کار قرار […]

به گزارش زیرنویس، محسن خجسته مهر ، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین گشایش رسمی چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با بیان اینکه به زودی قراردادهای مهم نفتی را امضا خواهیم کرد، گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم رویکرد رشد تولید در دستور کار قرار گرفت و بدین ترتیب میزان صادرات نفت نسبت به دولت قبل دو برابر شد.

وی تاکید کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در این دولت به تولید نفت کشور اضافه شده است که این منجر به افزایش صادرات نفت شد.

خجسته مهر با بیان اینکه حتی یک قطره نفت بر روی آب ها نداریم که صادر نشده باشد، گفت: ۵ طرح بزرگ جمع آوری گازهای مشعل با پیشرفت ۷۰ درصدی داریم.

وی تاکید کرد: تا پایان سال ۱۴۰۴ گازهای مشعل جمع آوری و درآمد سالانه ۲ میلیارد دلاری در این بخش محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: زیست بوم فناوری و نوآوری در استان خوزستان و استان‌ های همجوار باید تقویت شود که نیازمند امکان‌ سنجی اقتصادی نیز است.

وی گفت: حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان حجم کار مربوط به تولید بار اول در نفت فعال است. در استان خوزستان حدود ۳۰ میلیون یورو و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ های پژوهشی در حال اجرا داریم.

خجسته مهر گفت: ساخت تجهیزاتی باید در اولویت باشد که اثربخشی بیشتری در افزایش تولید داشته باشد و لزوما نباید تقاضا محور عمل کرد.

وی در آخر گفت: رشد اقتصادی ۸ درصدی با تعریف طرح‌های پیشران و توسعه صنعت نفت محقق خواهد شد.

منبع خبر: رکنـا