بین‌المللی‌کردن شرکت‌های دانش‌بنیان از مأموریت‌های مهم صندوق نوآوری است
بین‌المللی‌کردن شرکت‌های دانش‌بنیان از مأموریت‌های مهم صندوق نوآوری است

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، سرمایه‌گذاری بر توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان را از برنامه‌های سال جاری این صندوق عنوان کرد و گفت: بین‌المللی‌کردن شرکت‌های دانش‌بنیان جزو مأموریت‌های مهم ما بشمار می‌آید.

  دکتر محمدصادق خیاطیان؛ رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در دیدار اعضای هیئت ‌مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطر پذیر ایران، ضمن ابراز خرسندی از مسائل و ایده‌های طرح‌شده از سوی اعضای هیئت مدیره این انجمن، بیان کرد: بحث سرمایه‌گذاری بر توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از نخستین موضوعاتی بود که ما از آغاز امسال با جدیت آن را در صندوق نوآوری پیگیری کرده‌‎ایم و اکنون نیز به دنبال آن هستیم تا با همکاری بازیگران مختلف زیست‌بوم تامین مالی نوآوری، توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان را محقق کنیم.

وی افزود: صندوق نوآوری با تمام ظرفیت خود برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند؛ بین‌المللی‌کردن شرکت‌های دانش‌بنیان جزو ماموریت‌های مهم ما بشمار می‌آید.

 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه اگر شرکت‌‍‌های دانش‌بنیان روی به سمت بین‌المللی‌شدن نیاورند و زمینه حضور آنها در بازارهای بین‌المللی فراهم نشود، نمی‌توانند به رشد قابل قبولی دست یابند و در معرض شکست قرار می‌گیرند، اظهار کرد: از سوی دیگر بحث درآمدهای ارزی که این شرکت‌ها می‌توانند با صادرات محقق کنند، اهمیت بسیار دارد و در این زمینه نیز ما به دنبال آن هستیم که با همه بازیگران زیست‌بوم تامین مالی نوآوری از جمله شبکه بانکی، بازار سرمایه و بخش خصوصی همکاری‌های نتیجه‌‌بخشی را به ثمر رسانیم.

خیاطیان تصریح کرد: در همین زمینه، صندوق نوآوری بسته صادراتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی کرده و انواع متنوعی از خدمات خود را در این راستا به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد. این بسته با جامع‌ترین نگاه طراحی شده است؛ با این همه در صندوق نوآوری و شکوفایی، از انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر و همچنین مدیران صندوق‌های پژوهش و فناوری دعوت می‌کنیم که اگر پیشنهادهایی در راستای عملیاتی‌شدن یا جامع‌تر شدن آن دارند، به صندوق اعلام کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه تلاش ما در صندوق نوآوری این است که توان و اندازه فعالیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری افزایش یابد، گفت: از سوی دیگر تاکید داریم صندوق‌های پژوهش و فناوری حتما فعالیت‌های خود را به‌گونه‌ای سامان داده و شفاف‌سازی کنند که دغدغه‌‎ای برای نهادهای نظارتی به وجود نیاید.

خیاطیان خاطرنشان کرد: انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای ما در صندوق نوآوری، یک همکار استراتژیک به حساب می‌آید و حتما به دنبال آن هستیم که با توسعه مسئله سرمایه‌گذاری بر فناوری، از پیشنهادها و نظرهای این انجمن نیز بهره‌مند باشیم.

به گزارش زیرنویس، در این دیدار محمدمهدی فریدوند، رییس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و رییس هیئت‌ مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران؛ حامد ساجدی، نایب رییس هیئت مدیره انجمن؛ سید مهدی سادات‌رسول، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری شریف و عضو هیئت مدیره انجمن؛ دانیال صابر سمیعی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گیلان و عضو هیئت مدیره انجمن؛ مهرداد امانی، مدیرعامل صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و عضو هیئت مدیره انجمن؛ یونس حمیدی، مدیر کارگروه تخصصی صندوق‌های پژوهش و فناوری و دبیر انجمن حضور داشتند.

حمایت صندوق نوآوری از هم‌افزایی انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر

در این نشست، اعضای هیئت مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران به موضوعاتی از جمله بورسی‌شدن صندوق‌های پژوهش و فناوری، فراهم شدن امکان رکن ضامن شدن صندوق‌های پژوهش و فناوری در انتشار اوراق نوآوری، افزایش تعامل صندوق‌های پژوهش و فناوری با انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر، حمایت صندوق نوآوری از هم‌افزایی انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر و صندوق‌های پژوهش و فناوری برای ارتباط با بخش‌های مختلف، اشاره کردند.

منبع:تسنیم