به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، امشب در الاول پارک رئال مادرید و بارسلونا برگزار کننده فینال سوپرجام خواهند بود. رئال با شکست دادن اتلتیکو به فینال رسید و بارسا نیز اوساسونا را قربانی کرد. در سال‌های اخیر که سوپرجام با شکل جدید در عربستان برگزار می‌شود، رئال دو بار توانسته قهرمان شود و بارسا […]

- آنچلوتی یا ژاوی؟ کدام تاریخ ساز می‌شوند؟

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، امشب در الاول پارک رئال مادرید و بارسلونا برگزار کننده فینال سوپرجام خواهند بود. رئال با شکست دادن اتلتیکو به فینال رسید و بارسا نیز اوساسونا را قربانی کرد.

در سال‌های اخیر که سوپرجام با شکل جدید در عربستان برگزار می‌شود، رئال دو بار توانسته قهرمان شود و بارسا نیز یک بار. قهرمانی بارسا سال گذشته برابر رئال مادرید رقم خورد و تیم تحت هدایت ژاوی توانست ۱-۳ رئال کارلو آنچلوتی را مغلوب کند.

ژاوی اگر امشب بتواند یک بار دیگر با بارسا برابر رئال پیروز شده و قهرمانی را کسب کند، موفق به تاریخ‌سازی خواهد شد، چون هیچ مربی در تاریخ رئال و بارسا نتوانسته دو فینال تک بازی را از رقیب ببرد.

کارلو آنچلوتی در سال ۲۰۱۴ توانست در فینال کوپا دل ری با رئال برابر بارسا پیروز شده و قهرمان شود. او سال قبل فرصت تاریخسازی داشت، ولی مغلوب بارسا شد و حالا یک فرصت جدید نصیب او شده است.

ژوزه مورینیو و یوهان کرویف نیز در سال‌های ۲۰۱۱ و ۱۹۹۰ شانس تاریخ‌سازی داشتند، ولی این فرصت را از دست دادند.

انتهای پیام/

 

 

xavi vs carlo anceloti

carlo anceloti

xavi

منبع: ایسـنا