آبگوشت هم لاکچری و از سفره‌ها حذف شد
آبگوشت هم لاکچری و از سفره‌ها حذف شد

جریان نو نوشت: دورهمی روز تعطیلی که ناهار آن آبگوشت باشد صفای دیگری دارد. این در حالی است که برای خرید یک کیلو گوشت آبگوشتی گوسفندی نیز باید ۵۷۰ هزار تومان هزینه کنید. اگر هزینه رب گوجه‌فرنگی، حبوبات، سیب‌زمینی و … را نیز در نظر بگیریم بی‌شک یک وعده آبگوشت در کنار خانواده برای شما هزینه‌ای […]

جریان نو نوشت: دورهمی روز تعطیلی که ناهار آن آبگوشت باشد صفای دیگری دارد. این در حالی است که برای خرید یک کیلو گوشت آبگوشتی گوسفندی نیز باید ۵۷۰ هزار تومان هزینه کنید. اگر هزینه رب گوجه‌فرنگی، حبوبات، سیب‌زمینی و … را نیز در نظر بگیریم بی‌شک یک وعده آبگوشت در کنار خانواده برای شما هزینه‌ای یک‌میلیون تومانی خواهد داشت.

دیگر مدت‌هاست که سفره‌ها کوچک شده و خبری از دورهمی‌های خانوادگی نیست که بخش اعظم آن به گرانی موادغذایی باز می‌گردد.

همچنین برای خرید یک پرس دیزی سری به منو رستوران‌های مختلف زدیم. در این آگهی‌ها یک پرس دیزی از ۱۸۰ هزار تومان شروع و  به نزدیک ۴۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد. این در حالی است که بنا بر نظر خریداران این دیزی‌ها تنها دو تکه گوشت کوچک دارند.

آبگوشت هم از سفره‌ها حذف شد/ یک وعده آبگوشت چند؟

 

آبگوشت هم از سفره‌ها حذف شد/ یک وعده آبگوشت چند؟

براساس اعلام علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی مصرف سرانه ما باید سالانه ۱۲ کیلو باشد اما با توجه به شرایطی که الان وجود دارد در ایران به خاطر گرانی و کمبود امکانات ۸.۵ کیلو قشر مرفه و قشر ضعیف هم نزدیک ۵ کیلو است.

البته برخی کارشناسان مصرف سرانه گوشت برای قشر ضعیف را ۲ کیلوگرم اعلام می‌کنند.

افزایش قیمت گوشت گویا تیر خلاصی بود به بسیاری از غذاهای محبوب ایرانی‌ها. آنطور که به نظر می‌رسد با رشد عجیب و غریب قیمت گوشت باید با بسیاری از غذاهای خانگی و پرطرفدار از جمله آبگوشت خداحافظی کرد. این در حالی بود که در گذشته آبگوشت یک غذای بسیار پر مصرف بود و اکثر خانواده‌ها هر هفته آن را سر سفره‌های خود داشتند. اما دیگر با افزایش قیمت‌ها به ندرت شاهد پخت این غذا در بین خانواده ها هستیم. ناگفته نماند که غذاهای فست فود هم جای خود را به غذاهای خانگی داده‌اند.

منبع: اطلاعات انلاین