به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، در شرایطی که انتظار می‌رفت نواف العقیدی دروازه‌بان اول تیم ملی عربستان در جام ملت‌های آسیا باشد، روز گذشته روبرتو مانچینی او را از فهرست نهایی تیمش برای این رقابت‌ها گنار گذاشت. این تصمیم مانچینی باعث تعجب هواداران عربستانی شد، چراکه در حال حاضر العقیدی بهترین گلر لیگ […]

- بازیکنی که مانچینی را زیر فشار شدید بُرد

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، در شرایطی که انتظار می‌رفت نواف العقیدی دروازه‌بان اول تیم ملی عربستان در جام ملت‌های آسیا باشد، روز گذشته روبرتو مانچینی او را از فهرست نهایی تیمش برای این رقابت‌ها گنار گذاشت. این تصمیم مانچینی باعث تعجب هواداران عربستانی شد، چراکه در حال حاضر العقیدی بهترین گلر لیگ عربستان محسوب می‌شود.

نواف العقیدی در طول فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴، ۲۲۸۰ دقیقه در ترکیب النصر حضور داشت. او همچنین یکی از بازیکنانی محسوب می‌شود که در این فصل در رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان نیز بیشترین حضور در ترکیب را داشته است، اما با این حال در دومین روز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از لیست روبرتو مانچینی کنار گذاشته شد.

مانچینی همچنین عبدالله المعیوف، دروازه‌بان الاتحاد را با وجود ۱۱۱۰ دقیقه بازی با تیم الاتحاد خود و حضور در جام باشگاه‌های جهان که اخیراً در جده برگزار شد، نادیده گرفت و او را به تیم ملی دعوت نکرد.

مروان الحیدری، گلر عربستانی الخلیج نیز ۸۴۰ دقیقه بازی در مسابقات لیگ و جام حذفی شرکت کرد در بین گزینه‌های مانچینی نبود. محمد المحسنه، دروازه‌بان تیم ضمک (با ۷۲۰ دقیقه بازی)، ابراهیم زاید، گلر تیم الحزم (با ۶۳۰ دقیقه بازی)، معتز البقعاوی، دروازه‌بان الطایی و عبدالقدوس عطیه، دروازه‌بان الوحده (با ۵۴۰ دقیقه بازی) نیز در لیست سبزپوشان عربستانی جایی نداشتند.

در این شرایط لیست تیم ملی عربستان اکنون شامل سه دروازه‌بان است که در بین راغد النجار است که ۳ بازی در این فصل انجام داده و احمد الکسار نیز در این فصل تم‌ها ۵ بازی با تیم الفیحا انجام داده است. همچنین محمد الربیعی نیز در هیچ بازی رسمی در این فصل در ترکیب قرار نگرفته است؛ بنابراین حذف دروازه‌بان‌های باتجربه عربستانی و استفاده در گلر‌هایی که حتی مدت زیادی در ترکیب تیم باشگاهی‌شان بازی نکرده‌اند، باعث شده تا روبرتو مانچینی تحت فشار شدید هواداران قرار بگیرد و حالا باید دید عملکرد دروازه‌بان عربستان در طول رقابت‌ها به چه شکل خواهد بود.

تیم ملی عربستان در اولین بازی خود در جام ملت‌های آسیا روز سه‌شنبه برابر تیم ملی عمان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا